Intenzivní debaty na toto téma skutečně nedávno probíhaly v týdnu od 18. do 22. února v Londýně, kde se sešli učitelé z různých evropských zemí (Rakousko, Polsko, Itálie, Švýcarsko, Česká republika, Německo, Řecko a Holandsko), aby sdíleli své zkušenosti. Porovnávali, hodnotili, vyjadřovali své pochybnosti a přesvědčení nejen na téma forem výuky.
Seminář byl organizován pod záštitou British Council, realizován ADC College, v rámci Celoživotního vzdělávání Comenius. Jeho hlavní náplní byla výuka předmětů běžně zařazených do ŠVP v jiném než mateřském jazyce.
Takovýto typ vyučování se označuje zkratkou CLIL (Content and Language Integrated Learning) a hlavním důvodem pro jeho začleňování do výuky je překonávání jazykových bariér, které může studentům umožnit další studium ve vybraného oboru na mezinárodní úrovni.
Zmíněný seminář byl velmi inspirativní a jsem ráda, že jsem se ho mohla zúčastnit. Doufám že i mí studenti seminářů z biologie uvítají a vyhodnotí změny a nové prvky ve výuce jako podnětné.
15. března 2013
Mgr. Veronika Nedvědová (gymnasiumkladno cz alt64 veronika nedvedova)