Úvod | Aktuálně | Výuka | Úspěchy | Přijímačky | Fotogalerie | Fórum | Projekty | Různé | English
O škole    Stránky    Ostatní    Sovy    Burza    Kladno    KMD    
O škole
Zde se můžete vyjádřit k veškerému dění ve škole...

Vložit nový příspěvek

Vložit nový příspěvek

              

Zobrazení příspěvků

21. 3. 2007, 15:18
Michal
pro Jiřika: chudáčka ze sebe nedělám a ty to dobře víš. Matiku se neučim z principu.
A vyjadřuj se k problému, ne ke mě. Mám na tebe taky svůj názor..
21. 3. 2007, 15:05
Michal
pro paní profesorku Smyčkovou: Ideální návrh, beru vás za slovo. Jsem pro. Teď jste mi nabídla, že vyhlásíte opakování z biologie. Vzhůru do toho. Bude to sice další exaktní předmět, ale proč ne. Máte moji plnou podporu.
21. 3. 2007, 14:23
anonym
dekuju za odpovedi, ale ten vyucujici by me opravdu zajimal, protoze ten je skoro nejdulezitejsi :-) uz i podle vyucujiciho muze clovek usoudit na uroven a napln seminare. Roli hrajou i sympatie a antypatie, bohuzel je to tak. Takhle budeme delat mnozi krok do neznama :-( a je to dulezity rozhodnuti. Pritom se mame rozhodovat akorat podle nazvu, docela blby
21. 3. 2007, 12:32
V. Scheirichová (seznam cz alt64 verasch)
Kratka anotace k seminarum uz snad visi, pokud ne, bude co nevidet. Kdo je vyucuje - to je slozitejsi, uvazky se delaji koncem sk.roku a zalezi na spouste okolnosti (mmj. taky na poctu prihlasenych studentu - 1x2 seminare? nebo taky zadny). Obecne se da rici, ze je vyucuji profesori prislusnych predmetu, ale to je asi nicnerikajici.
21. 3. 2007, 12:28
V. Scheirichová (seznam cz alt64 verasch)
Ano, maturovat z matiky se da i bez seminare, ovsem otazky obsahuji i latku probiranou v seminari - tzn. chce to si to dostudovat. Podrobnejsi info urcite u vyucujicich M.
21. 3. 2007, 10:21
anonym
jeste jeden dotaz:co kdyz si nevyberu jako seminar matiku, muzu z ni pak maturovat? respektive, vyberu si ji, jen ve 4.roc Diky za odpoved
21. 3. 2007, 10:08
anonym
mohlo by se prosim k seminarum napsat, kdo je vyucuje a kratkou anotaci, popr. sylabus? Dekuju
21. 3. 2007, 9:45
V. Scheirichová (seznam cz alt64 verasch)
Omlouvam se, kdyz uz tak kritizuju pravopis jinych - v 7. radku meho min. prispevku ma byt "neohrnujte".
21. 3. 2007, 9:44
V. Scheirichová (seznam cz alt64 verasch)
Marodim a tak zjevne nemam co delat - toz vzhuru do diskuse :-)
Moje diky pi kolegyni Smyckove (to me neprekvapuje), znacce fox a Jakubovi E. (zdravim a preji hodne uspechu), protoze napsali, co bych asi psala ja. K te matematice - existuje kraaaasny aforismus, ze lidstvo se deli na dve skupiny, jedni, kteri nedelaji matematiku, a druzi, kteri na ne pracuji. Je to drsne, ale kdyz se zamyslite... Vsechny ty krasne humanitni vedy (a myslim to vazne) jsou jistou nadstavbou, kterou si lidstvo muze dovolit, protoze toho vyprodukuje dost, aby nehladovelo. A je to dobre, meli bychom toho o sobe vedet co nejvic, ale proboha neohrnujete nos nad matematiky, prirodovedci a techniky. Kde bychom bez nich byli. A nekdy me desi dnesni pristup spolecnosti - podivejte se do medii, kdo rozumi matice, fyzice, atd. je za exota - kdoupak nam asi bude udrzovat vsechny ty skvele technologie (nerku vymyslet nove), kdyz budem vsichni studovat dejiny umeni.
O demokracii ve skole jsi to Jakube napsal krasne, nebudu se otirat o zodpovednost nasich studentu, ale poslouzim prikladem ze zivota. Mam kocku. Kocka miluje zradlo. Jdem demokraticka = mam druhou nejtlustsi kocku v Evrope (myslela jsem, ze prvni, ale v Rusku pry maji tlustsi :-) ).
A 2michal: pocty hodin (hele, matematika) jste si uz vyrikali, ale kdyz uz tak pledujeme pro ty humanitni vedy, jeste porad v ceske gramatice plati "abychom", "kdybys" atd., na tvary "aby jsme..." jsem alergicka. ZOPAKOVAT, MATURANTE! I kdyz je to asi latka ZS.
21. 3. 2007, 0:32
sy (gymnasiumkladno cz alt64 sy)
to Michal:
Ale Michale ty mě de facto obviňuješ z neupřímnosti, proč bych se měla stavět na něčí stranu jen z kolegiality. To základní přeci máte umět a matematika je elementární princip všeho ( již cítím odpor některých "duší " - doporučuji k přečtení některé ze svých oblíbených: S.Hawkinga, Ch.Seifeho,...)
Matematika je krásná, abstraktní, logická! Ikdyž chápu nechuť těch, kdo nepochopili..., i vaše jen pro tuto chvíli aktuální problémy a začínající předmaturitní nervozitu, ale ani dál to nebude procházka růžovým sadem, mnozí budou vzpomínat na klídek a rodinnou atmosféru na střední. Je třeba zintenzivnit práci.
A neděs mě, prosím, že neznáš svoje tělo - tedy lidské tělo! Sic začneme od píky!
20. 3. 2007, 23:36
:-D Jiřik Lukešů
Míša já tě vopravdu někdy nechápu.seš kapánek přehnanej,strašnej chudáček,ani nemáš čas se učit zsv,protože máš plný ruce práce matiky,vid? a ted se přiznej kolikrát ses na tu matiku učil?pochybuju,že aspon jednou.a hlavně si vem třeba dnešek písemku z matiky: vždyt nematuranti měli povolený ty papíry s nápovědou,kde je to všechno vysvětlený,jak se to má dělat.jako moc mě mrzí,že sis to zrvona zapomněl
20. 3. 2007, 22:17
:-( Anonym
Míša ty seš vážně na facku!!!
znova si dokázal, že seš rozmazlenej frajírek, co v životě ještě nic nedokázal. Rád bych ti připomenul, že se svět netočí jenom kolem tebe. Uvědomuješ si vůbec, co si sem vlastně napsal? Že tě nebaví matika neznamená, že sem budeš psát kritiku na učitele! Každýmu je sympatickej někdo jinej, většinou to závisí jaký máš známky u toho dotyčnýho, že? neznamená že když se dokážeš naučit, že Aristoteles není Seneca, tak seš něco víc. Je to sice ošklivý, ale docela bych ti přál aby ti ty práva nevyšly, a aby si musel jít třeba na VŠCHT, kde potom berou ten odpad... a tam by si matiku sakra potřeboval, a v dobrým by sis na Sojkovou vzpomenul... a navíc, v matice se docela pozná schopnost logicky uvažovat, a zatim ses moc nepředved, což by dobrej právník asi měl....
20. 3. 2007, 21:02
:-D Fox
Jen ještě taková otázka? Docela by mě zajímalo, jak se takový historik obejde bez letopočtů, kde použíté číslice, chtě něchtě patří do matematiky? Pokud naleznete vědu bez čísla, napište ji sem :D
Ta matika, ta je všude :D
20. 3. 2007, 20:59
:-D Fox
Rád bych reagoval, na "nevyváženost" hodin a zaměření gymnázia vůbec. Jak již je někde v příspěvku níže napsáno, je přírodovědných hodin o jednu méně, díky systému, který nám dovolí si jednou za 14 dní zkrátit výuku. Zaměření gymnázia je naprosto jednoznačně dané. Já osobně se přikláním k názoru, že jest všeobecné. Každý student má vlohy, pro určité zaměření a je velmi logické, že humanitně zaměření studenti si budou stěžovat na na přírodovědné předměty a naopak přírodovědně zamření studenti budou kritizovat zaměření humanitní. Zákon akce a reakce, myslím, že tak nějak se to říká.
Ještě něco k té matematice.
Souhlasím s panem Libovickým , který zde napsal, že odmítnout počítat kvydratickou rovnici s odůvodněním, že je to látka z prváku. Dovedete si představit, že se vás někdo zeptá kolik je 1+1 a vy řeknete, že to je ze základní školy a to už je hodně dávno.
Systém školství v české republice, je tvořen spirálou, to znamená, že každý by měl mít určité základy, které následně rozšiřuje následující ročník, či škola.
Během například hodin z dějepisu, zsv a tak dále jsem se mnohokrát setkal s tím, že si mám vzpomenout na látku z prváku, kde jsme o tomto problému hovořili a pokud si to nepamatuji, musím si to zopakovat.
V hodinách jazyka, se neobejdete bez látky z prváku druháku, či třeťáku, bez nich nebudete schopni špitnout ani slovo alespoň trochu správně.
Je zajímavé, že se ještě nikdo nezmínlil o provázanosti všech předmětů, například maturujete-li z dějepisu a ZSV, můžete v pohodě použít valnou většinou v českém jazyce(filosofie,politická situace atd.), kterou se chudáček maturant matiky musí došprtat navíc(taky jim to přeju :)).
Michal by se měl hold smířit s tím, že pro matiku se nenarodil, stejně jako jiní se nenarodili pro memorování pohádek z dějepisu. A myslím, si že student, který chce být na naší škole všeobencě zaměřen má možnost a hlavně kvalitní výuku.
Dnešní studenti jsou o mnoho línější, než byla starší generace, která toho neměla o moc méně a to byla tvrdší doba(znám z vyprávění absolventů gymnázia), žádné volno pro nematuranty neexistovalo, všichni všechno a to až do konce.
Je celý život se co učit a v tomto věku na to máte celý den, po zbytek života, se budete muset učit již při zaměstnání a zjistit, v 35, kdy půjdete na rekvalifikační kurz, protože v zemi bude milion ekonomů, s tím, že netušíte vůbec nic okolo, bude mnohem horší, než přijít připraven.
20. 3. 2007, 20:51
:-D K.
předpokládám, že se píše ZABÝVÁME a ne zabíváme...předpokládám, že to je kuli tomu, že pro matematiku zapomínáme vyjmenovaná slova.
20. 3. 2007, 20:50
Jakub, absolvent 06 (centrum cz alt64 jeberle)
Mám pocit, že v se v téhle diskusi směšuje několik různých věcí. Učit se matematiku (dějepis, fyziku, ZSV ....) několik týdnu před maturitou, když jsem přesvědčen, "že už to nikdy nebudu potřebovat", je jistě nepříjemné. (Mně se to naštěstí vyhnulo.) Není ale dvakrát fér lamentovat nad tím, jak je tahle škola nespravedlivá a profesorka Sojková zvlášť.

Jak již bylo řečeno, je svaté právo každého učitele zkoušet si kdy chce a co chce. Můžeme se bavit o tom, jestli to má či nemá být jinak. Ale to už nemluvíme o GK, ale českém středním školství obecně.

Michal má pravdu v tom, že se tu daleko víc učí přírodní vědy. Argumentovat demokratickým principem je ale zavádějící. Když se, Michale, třída shodne, že by místo fyziky raději šla třeba do Dundee, bude to také její většinová vůle. Měl by pak prof. Mencl hodinu zrušit?

To samozřejmě přeháním, ale podstata je stejná: střední škola nemá s demokracií nic společného. Je to naopak instituce postavená na autoritě a jasně definovaných vztazích nadřízenosti a podřízenosti. Sám jsem se nad tím vztekal čtyři roky (resp. osm let), ale má to své opodstatnění a dokonce i určité výhody - i pro studenty.

Zpět ke sporu exaktní vs. humanitní vědy: O tom, že se přírodní vědy učí více (a lépe) není pochyb. K Michalově statistice bych dodal jen to, že bych nepočítal cizí jazyky k humanitním - ty dnes potřebují všichni i na ČVUT. Není to ale problém této školy, jako spíš celkové středoškolské koncepce. Jestliže v přírodních vědách, se dozvíme opravdu hodně, humanitní (neřku-li společenské) vědy notně pokulhávají.

V dějepise se dozvíme podstatně více o Solónových reformách než třeba o válce ve Vietnamu či Maastrichtské smlouvě. Copak z toho je pro člověka v současném světě asi tak důležitější? ZSV pak jako předmět - v mých očích - smysl již zcela postrádá. Probrat v minimální časové dotaci celou nepřebernou oblast sociálních věd je prostě nemožné, takže z toho nakonec vždy zbudou jen povrchnosti a banality. To však nemůžeme svádět na GK.

Otázka tedy nemá znít, jestli se učí zbytečnosti v matematice a spol., ale jestli by toho průměrný maturant neměl vědět dramaticky více ze sociologie, práva či ekonomie. Odpovíme-li si ano, logicky dospějeme k tomu, že dotaci pro přírodní vědy je třeba omezit. Ne proto, že by byly k ničemu, ale proto, že týden není nafukovací a je třeba definovat priority.

Kde by GK mohlo vyjít vstříc, je např. nabídka seminářů. Zde ovšem narazíme na problémy ryze praktické: byl by o to dostatečný zájem? kdo by to učil? atd. atd.

Abych to nějak shrnul: Přírodní vědy mají samozřejmě navrch, bohužel pro humanisty. Ale rozhodování o tom, co je a co není důležité, není na gymnáziu v rukou studentů a ani být nemůže. A jak již napsala profesorka Scheirichová, přednáška na vysněné vysoké škole je často stejně nudná jako odpolední laborka z fyziky či chemie.

Jakub Eberle, student Fakulty sociálních věd UK

20. 3. 2007, 20:37
Anonym
to Jára: Tady nejde o známky, ale o princip. O sobě si nemyslim, že bych to nezvládal, neznáš mě, tak nehodnoť. Přijď, zeptej se. Můžeme to rozebrat ve škole. Jsem ze 4.A, Michal Levý.
Cejtim diskriminaci, útlak a potlačování nevhodných názorů z pozice autorit, což jde některým učitelům celkem dobře.
20. 3. 2007, 20:32
Michal
Pořád se tu zabíváme něčím, co není jádrem mého problému. Připomínám znovu a jako příklad si vezmu pani profesorku Smyčkouvou ( snad mi promine ) Ona totiž dokáže pochopit, jako každý normální svým předmětem nezdeformovaný člověk, že není zrovna dobrý nápad, aby jsme všichni opakovali látku za čtyři roky. Pořád budu mít na jazyku jednu větu: Proč musíme opakovat z matematiky látku za celé čtyři roky 63 dní před maturitou, kdy by jsme se měli věnovat tomu, co nás u maturity potká. Vrcholem je zkoušení a testy, kterými jsme zahlceni. Např. Včera zkoušení z analytické geometri a vektorů a dnes písemka na stejné téma. Dovolím si tvrdit, že tohle ani již zmínění lingvisté tohle potřebovat nebudou, natož historici, sociologové, právníci či překladatelé.
Paní profesorko, připadámi, že se zastáváte svých kolegů. Samozřejmě nemůžete je shodit, chápu. Ale zrovna vy...řekněte mi, proč neprobíráme současnou látku z biologie a zároveň neopakujeme s maturanty třeba lidské tělo, což je látka třetího ročníku?
20. 3. 2007, 20:32
Michal
to Kača: dobře, máš pravdu, uznávám svoji chybu. Tak to řeknu jinak. Z češtiny maturujeme všichni, takže jí potřebujeme všichni...tj. hodinz celkem 13 pro exaktní studenty, 10 pro humanitní a 4 češtiny pro všechny. Co řikáš tomuhle výkladu? A není to zrovna to, comě trápí.
20. 3. 2007, 20:11
Jára (post cz alt64 x28)
Cody: Celý hejno fyziků je v naší třídě, podívej se na sebe, hehehe.

A jen tak na okraj, mám pocit, že ač se necítím být pilným studentíkem, mám tuhle školu a její přístup rád; nechci působit jako elitář, ale pokud se někomu zdá, že se všechny předměty probírají příliš do hloubky bez ohledu na zaměření jednotlivých studentů, a že nemá čas se věnovat výhradně tomu co ho zajímá, možná měl jít raději na Sítnou, a ne na Gymnasium.

Alpiq
generální partner školy

Sambar sport
sponzor školy

© Gymnázium Kladno 2004-2024
Kontakty    Partneři    Webmasteři    Novinky    Vyhledávání (pre-alfa)