O škole
Zde se můžete vyjádřit k veškerému dění ve škole...
Vložit nový příspěvek
Zobrazení příspěvků
19. 3. 2007, 23:06
Jára (
post cz alt64 x28)
Mně osobně nepřijde, že bychom byli nějak speciálně vyhraněná škola. Konkrétně v mé třídě se vyskytují jak biologové, chemici, matematici, fyzikové i historici a všichni mají šanci se se svými znalostmi na VŠ uplatnit; nemyslím,, že by někdo byl omezován. Snad jen ZSV je kapitola sama pro sebe, to je pravda.
19. 3. 2007, 22:29
Sticker
já se obávám že touhle debatou se nic nezmění..i když učitelé vědí že máme pravdu tak nic měnit nebudou, komu by se chtělo ,,vyjíždět" ze zajetých uliček
19. 3. 2007, 21:11
Annie77
to Scotie:No a v tom je prave ten problem. Vsichni vedi, ze jsme prirodovedne zamerena skola, nebo alespon profesori to davaji dost najevo ve vyuce, ale jinak vsichni tvrdi hlavne potencionalnim uchazecum, ze jsme vseobecne vzdelavaci skola a zasadne odmitaji, ze by tomu bylo jinak. Kdyby mi nekdo pred ctyrmi lety rekl, jak zde rozvrzen duraz na jednotlive predmety, dala bych si prihlasku jinam.
Správně, záleží na učiteli a o to jde. Proč někteří učitelé (v našem případě profesorka matematiky) zkouší a zadávají písemky z látky prváku, druháku nebo třeťáku? Nemůžu si pomoci, ale připadá mi to jako největší nesmysl a zároveň ublížení nematurantům. Vždyť mi tu matiku potřebovat v životě už nikdy nebudem (až na pár výpočtů při nákupech, které snad zvládneme) tak snad nemá smysl vše opakovat a znova se učit, natož známkovat.
Já bych si zase dovolila tvrdit, že jsme přírodovědně zaměřený gymnázium..Reakce na: Už když jsem před lety na této škole začínal jsem si všiml jak se naprosto nepochopitelně upřednostňují předměty jako biologie.
19. 3. 2007, 20:47
antistátnímaturity
Pro studenty 3. ročníků..a nejen pro ně je tu stránka,která je pokusem poukázat na nesmyslnost státních maturit,které nejsou připravené...http://petice.iprotebe.cz/index.php?stranka=0&zobrazit=200
Přesto si myslim, že záleží víc na učiteli než na matematice. Jsem ve čtvrťáku.
Teď mi dochází, že svým předešlým příspěvkem jsem asi tak úplně nepochopil o co Michalovi šlo. Zatímco já jsem poukazoval na chybu na úrovni systému, tak jemu asi šlo právě o tu matematiku. Takže abych tak úplně nebyl mimo kontext, tak pokud dovolíte, řeknu i pár slov k té nešťastné matematice. Matematika, dle mého názoru, patří mezi předměty, u kterých je nezbytné, aby všechny získané znalosti na sebe navazovaly a postupně se doplňovaly. To znamená například, že bez zvládnutí látky z prváku, řekněme třeba základních typů rovnic, v dalších letech člověk neudělá ani ránu. Kdežto u předmětů typu dějepis je úplně šumafuk, že se člověk nenaučil starověký Řím, když o pár let později se zabývá českými dějinami, takže to že z látky z prváku člověk téměř propadal vůbec neznamená, že mu látka v dalších ročnících nepůjde líp. U matematiky (a řekl bych také např. u cizích jazyků) se musí s látkou navazovat. Teď, tedy pár týdnů před maturitou, mi jednání vaší pani profesorky nepřijde ani tak sadistické, jako zodpovědné, nicméně fakt, že toto opakování postihne co se týče známek i matematické nematuranty mě taktrochu zaráží, protože za pár týdnů se toho už asi moc doučit nedá.
to Honza: promiň, ale ne zcela jsi pochopil o co mi jde.Chápu, na co narážíš, ale já jsem se zabýval trochu jinou věcí. Nevím, jestli jsi ve čtvrťáku, ale jestli ano, tak mi zodpověz jednu otázku: Musíte v hodinách ZSV ve čtvrťáku 8 týdnů před maturitou umět látku z prváku, druháku nebo třeťáku? Myslim, že ne. Zatímco my z matematiky ano.
Já bych to nesváděl na matematiku. Spíš záleží na tom, kterej učitel se cítí být víc důležitý než je. Každopádně je to subjektivní věc - matematici se taky často učí víc ZSV než je jim milé.
2 Michal: V podstatě souhlasím. Sice ještě nejsem v maturitním ročníku (ale již nějaký pátek náš ústav navštěvuju), ale v zásadě se tento trend objevuje v celém období studia. Už když jsem před lety na této škole začínal jsem si všiml jak se naprosto nepochopitelně upřednostňují předměty jako biologie, chemie apod., zatímco takový dějepis, ZSV a koneckonců v některých případech i jazyky atd. zůstávají v pozadí a někteří lidé na ně pohlíží jako na předměty "druhé třídy". Vím, že osnovy na to mají jiný náhled, ale stává se mi dost často, že nad přeměty, které jsou mi naprosto cizí (a ani ve snu by mě nenapadlo z nich maturovat nebo pokračovat na VŠ) trávím několikanásobně víc času, než nad předměty, které jsou pro mě důležité a při představě na jaké úrovni bych je ovládal, kdybych ten promrhaný čas strávil nad nimi jsem sám na sebe naštvaný. Doufám, že si tento názor přečtou hlavně ty správné osoby a trochu se nad touto otázkou zamyslí...
Chtěl bych se s vámi podělit o svůj názor na přístup některých kantorů k výuce respektive k maturitnímu opakování. Budu mluvit konkrétně, protože jinak můj příspěvek nemá smysl. Sám jsme zvědav, jak budou reagovat všichni, kdo náš ústav navštěvují.
Chtěl bych se zabývat otázkou proč někteří profesoři, konkrétně pani profesorka Sojková (ale určitě není sama) nutí nematuranty z matematiky opakovat společně s maturanty celou látku od prvního ročníku. Pro mě je to nepochopitelné, sobecké, netolerantní a samolibé. Nematuranti věnují svůj čas matematice, aby se vůbec dostali k maturitě a tak zanedbávají své maturitní předměty. Navíc je v naší třídě menšina maturantů z matematiky (10 ze 30) , tudíž by se většina neměla podřizovat menšině, většinou to tak bývá v demokratických systémech... Po čtyři roky byli a vlastně ještě jsou utiskováni humanitně zaměření studenti a teď před maturitou se nic nemění. Dokáži si představit reakce svých spolužáků, kdyby paní profesorka dějepisu vyhlásila opakování od prváku. problém je v tom, že ona to neudělá, protože s námi "soucítí" a chce, aby se každý věnoval tomu, co ho čeká u maturity.
Když jsme se před čtyřmi lety rozhodoval, kam půjdu ze základní školy nečekal jsem, že udělám takovou chybu a zamířím na matematickofyzikální školu, která se maskuje pod název gymnázium s všeobecným vzdělávacím programem. Točí se snad celý svět kolem matematiky? Věřím, že ne.
Michal Levý IV. A
18. 3. 2007, 20:39
Po delší době opět W
2student: Todvojnásobné vložení příspěvku je omyl, že?
15. 3. 2007, 19:59
sy (
gymnasiumkladno cz alt64 sy)
Kapitoly z biologie je nazev jednoleteho seminare z biologie, kde se "zabyvame" nekterymi kapitolami z biologie... :) Je urcen tem, kteri se neprihlasili ve tretaku do dvouleteho seminare z biologie a prehodnotili svoje zajmy vzhledem k dalsimu studiu ci maturite. Mimochodem vetsina jednoletych seminaru nese nese nazev Kapitoly z ...
2Mr.X: nejspis peknej opruz ;)
co si mam představit pod pojmem kapitoly z biologie? díky za odpověd
14. 3. 2007, 15:17
...
Chacha, nerikejte mi, ze ucitele dostavaj naky premie!
14. 3. 2007, 15:16
student
ja fakt nevim, co je to problem, jednou tejdne dojit k pocitaci a zapsat znamky, kery sem pres tejden rozdal. Joo, vobracene se vztekaj, kdyz mi neco neudelame, ale sami nedodrzujou predpisy :-)
14. 3. 2007, 15:16
student
ja fakt nevim, co je to problem, jednou tejdne dojit k pocitaci a zapsat znamky, kery sem pres tejden rozdal. Joo, vobracene se vztekaj, kdyz mi neco neudelame, ale sami nedodrzujou predpisy :-)
14. 3. 2007, 7:46
Po delší době opět W
Souhlasím s R.U.R. kolonka na přezdívku je krátká.