O škole
Zde se můžete vyjádřit k veškerému dění ve škole...
Vložit nový příspěvek
Zobrazení příspěvků
14. 3. 2007, 7:14
Palec (
centrum cz alt64 softmalecek)
2...R.U.R.: Je počítáno s přezdívkou a ne se slohovou prací. Na přezdívku je dlouhá dost.
13. 3. 2007, 23:55
jinýSTUDENTakaR.U.R.
Ale někteří ještě loni koncem roku známky zapisovali - aletos na to házej bobek! Byhc jima za to strhnul prémie, být ve vedení.
Btw. 2webmasters: kolonka na přezdívku je nějaká krátká
27. 2. 2007, 17:23
student
to rodič: smiřte se s tím, že profesory nerozhýbete
27. 2. 2007, 13:21
student
Ano taktez bych prosil o doplnovani znamek!
Dobrý den, prosíme vyučující, aby zapisovali známky na internet. Děkujeme.
25. 2. 2007, 8:08
Punťa
Děkuju....
24. 2. 2007, 12:26
sy (
gymnasiumkladno cz alt64 sy)
Současná podoba maturity je: český jazyk, cizí jazyk a dva další předměty (musíš je ale studovat, např.nelze maturovat z psychologie, když ji nemáš ve studijním plánu, podrobněji u p.prof.Mencla) a dále dobrovolně můžeš maturovat z pátého předmětu.
Maturitních otázek v každém z předmětů bývá 25 či 30 a tvoří se na základě určených maturitních okruhů.
Ale dojde ke změnám tohoto schematu vzhledem k novým státním maturitám, zatím probíhají jednání na ministersvu školství, v parlamentu...Kdy, jak, kdo,co...?
24. 2. 2007, 11:08
Punťa
Zajímalo by mně jak je to s maturitou...na našich stránkách jsou maturitní předměty a okruhy,ale ne že bych věděla co je co...mám to ještě daleko ale chtěla bych v tom mít pořádek...kolik je maturitních předmětů a otázek? Které jsou povinné? Předem děkuju...
21. 2. 2007, 22:43
Zuzana Vlčková (
volny cz alt64 zuzvlc)
To budoucí maturant - obávám se, že dle stávajích předpisů není možné, abyste maturoval z předmětu (EVH), pokud jste na něj nechodil. Obávám se, že ani přestup není možný.
Pokud by se Vás týkala nová maturita, tj. maturoval byste až ve školním roce 2007-8, musím si pravidla upřesnit i sama pro sebe. Pro tuto chvíli se omlouvám, že neznám správnou odpověď.
21. 2. 2007, 20:13
pe (
gymnasiumkladno cz alt64 lucie pelikanova)
Anonym v predchozim prispevku je pe.
2sy:
Psala jsem o necem, co nazyvame maturitni okruhy. Nevim, jak moc jsou aktualni. Osobne si myslim, ze jsou.
Katalogy pozadavku samozrejme ovlivnit nemuzeme, ale mohu tam na ne dat odkaz.
20. 2. 2007, 22:42
sy (
gymnasiumkladno cz alt64 sy)
2rodic: katalogy pozadavku k MZ najdete napr. na strankach
www.cermat.cz, jde o materialy ministerstva, na nasich srankach je na ne odkaz, jsou pro nas zavazne, ale nemuzeme je aktualizovat.
Za komisi lze aktualizovat tematicke okruhy k MZ, nejde o zamenu?
Prosim upresnete svuj dotaz.
20. 2. 2007, 18:21
pe (
gymnasiumkladno cz alt64 lucie pelikanova)
2 budouci maturant:
Tuto otazku urcite zodpovi pan zastupce reditele, doporucuji osobni navstevu o prestavce.
20. 2. 2007, 18:20
pe (
gymnasiumkladno cz alt64 lucie pelikanova)
2rodic:
Dekuji za pripominku, poprosim predsedy jednotlivych predmetovych komisi, aby dodali podklady.
Nemohl by se Katalog požadavků k MZ trošku zaktualizovat?
20. 2. 2007, 17:40
budoucí maturant
Nevíte někdo, jestli můžu maturovat z hudebky, kdyz jsem na ní nechodil? Můžu přestoupit třeba ve druháku z VV na Hv? Diky za odpověď.
19. 2. 2007, 21:52
Fox
To prosím nebyla Enya, jak se mnozí domnívají. Název skupiny, je Adiemus a skladby též Adiemus. Dobře to pan kolega Cody ví. Je to správný znalec
19. 2. 2007, 19:43
Cody
Jestli si to dobře pamatuju, tak měli Adiemus.
19. 2. 2007, 19:07
Pherenice (
seznam cz alt64 izorka)
Chtěla bych se zeptat na název nástupní písně od Enyi(y?:), na kterou nastupovla 4.C.. Děkuji.
Jako první bych reagoval na otázku, kterou položil Panda, mimochodem můj bývalý spolužák. Nejsem sice právník, ale již studuji na právnické fakultě třetím rokem. Není to sice doba, po které bych mohl fundovaně radit, ale můj soukromý názor bych si dovolil vyslovit. Otázka, komu by se to mělo vydat, nepotěší asi nikoho:
§ 451 – občanského zákoníku
(1) Kdo se na úkor jiného bezdůvodně obohatí, musí obohacení vydat.
(2) Bezdůvodným obohacením je majetkový prospěch získaný plněním bez právního důvodu, plněním z neplatného právního úkonu nebo plněním z právního důvodu, který odpadl, jakož i majetkový prospěch získaný z nepoctivých zdrojů.
§ 456 – občanského zákoníku
Předmět bezdůvodného obohacení se musí vydat tomu, na jehož úkor byl získán. Nelze-li toho, na jehož úkor byl získán, zjistit, musí se vydat státu.
Takže úplně nejčistějším řešením by tedy bylo, kdyby ti, kteří se na této aférce podíleli, vydali Radě oněch 9 000 Kč, o které byla Rada rodičů dle dostupných informací poškozena a zbylou částku, kterou bych vypočítal tak, že bych zjišťoval, kolik korun skutečně za lístky bylo utrženo (majetkový prospěch z nepoctivých zdrojů), bych vrátil státu. Bylo by to správné, ale asi by to v dané situaci nepomohlo nikomu, takže mne přijde rozumné, aby Rada rodičů přijala nabízenou částku, která přesahuje 9 000 Kč, čímž by de facto ples vydělal více, než se původně plánovalo, a dále se daným problémem již nezabývala.
Jak z řady příspěvků vyplynulo, nejednalo se o bezohledný pokus určitých jedinců obohatit se na úkor lidí důvěřivých jedinců, ale jen o určitý, i když nečestný, pokus dostat na ples kamarády, na které se již vstupenky nedostali. Je pravdou, že se to nedělá, ale mělo by se v dané chvíli přihlédnout ke všem okolnostem a ty jsou dost otřesné. Organizátor plesu vypustí mezi lidi cár papíru, který se dá jednoduše namnožit. Sám se podílím na pořádání plesů pro naší fakultu a byl jsem u výroby našich stupenech. Pomocí jednoduchého triku (levného) se nám podařilo docílit toho, že se nedostal nikdo na falešnou vstupenku. Rád bych to prozradil někomu z vedení školy, ale rozhodně se o tom nebudu rozepisovat zde, to by ztratilo smysl. Podstatou věci je, že Rada rodičů taktéž podcenila přípravu plesu a to, k čemu došlo, je jen logickým vyústěním řady chyb.
Osobně bych byl pro to, aby rada přijala nabízené plnění s tím, že když již byl umožněn odchod potencionálních svědků, je nesprávné si vylívat vztek na pár jedincích, kteří to ani nemysleli zle. Nikdo neví přesně, kdo padělal kolik lístků a je nade vší pochybnost jasné, že to zůstane historii ukryto. Když jsem slyšel, jaké druhy trestů Rada doporučuje, tak jsem se vyděsil. Analogicky se dostáváme při použití těchto trestů do trestního procesu, kde je třeba dokázat potencionálnímu viníkovi vinu zcela jasně a nikdo nesmí o ničem pochybovat. Všem je dobře známo, že tento druh trestu lidem zničí nebo hodně zkomplikuje život. Mít v opise trestního rejstříku zpronevěru, to vám zavře dveře téměř všude. Proto soudce při ukládání těchto trestů musí být hodně obezřetný. A právě hrozbu vyloučení ze školy po osmi respektive čtyřech letech studia považuji za hodně nepřiměřenou povaze věci. Tento trest totálně odrovná někoho, kdo třeba jen ve snaze pomoci kamarádovi, vyrobil pár hloupých lístků, ale nyní mu někdo bude chtít přišít vše, co po sečtení útržků vyplavalo na povrch.
Taktéž bych nebyl pro trojku z chování, v rozhodujícím roce, kdy se maturanti hlásí na VŠ, by to bylo opět dost drsné, škola by měla svým studentům v této nelehké chvíli spíše pomáhat a ne se dovolávat drastických trestů za něco, co je na první pohled vážné, ale když se zamyslíte nad všemi okolnostmi, tak se to vykreslí v novém světle.
Kdyby mi někdo položil otázku, zda by bylo správné nechat viníky bez trestu, tak bych asi odpověděl, že sice nebylo, ale všichni již de facto potrestáni byli. Když se vžiji do kůže bezproblémového studenta, který vyrobí kopii vstupenky pro kámoše, na kterého se nedostal lístek na sezení, chtěl si jen na chvíli zatancovat a nechtělo se mu platit 200Kč (což je pro středoškoláka asi 4-5 hodin práce na brigádě po zdanění), tak bych se asi cítil strašně, kdyby se kolem mé osoby strhlo to, co se děje. Sice osobně neznám nikoho postiženého, ale jsem přesvědčen, že když se škola zachová velkoryse a za daných podmínek (uhrazení více jak 9 000Kč, které studenti nabídli) vše odpustí, tak tito jedinci již do smrti smrťoucí nic podobného nevyvedou. Nezávidím těm lidem ani vteřinu z toho, co v těchto chvílích prožívají a to mi přijde jako dost strašný trest samo sebou. V podobných situacích mne napadá biblické: “Kdo jsi bez viny, hoď kamenem“ a nejsem si jist, kolik lidí pohybujících se mezi námi by mohlo ty kameny vrhat. Nikdo na této planetě není úplně svatý, že by nikdy nešel na červenou, vrátil státu to, co vždy nalezne na ulici atd. Musíme se vzpamatovat a kouknout se na celou věc s nadhledem.
K problému došlo, ale co se vlastně stalo? Nikdo nikoho nezranil, nikdo nikomu nezpůsobil trvalou újmu atd. Zajímalo by mne, zda by v těchto situacích byla rada tak aktivní?
Já tímto prosím radu rodičů, aby se usnesla tak, že přijme nabídnutou částku, aby se viníci omluvili ve svých třídách a aby se vše urovnalo. Mějte prosím soucit s těmi lidmi, jdou k maturitě, čeká je zatím nejtěžší a jeden z nejdůležitějších roků jejich života. V tomto ohledu mi to přijde jako žabomyší válka o kompetence a dokazování síly a moci.
Děkuji za pochopení, děkuji všem, co to dočetli až sem za jejich čas a ještě jednou žádám Radu rodičů o lidské rozhodnutí, které bude adekvátní k povaze věci a nebude připomínat středověk, kdy plnil trest funkci odstrašovací, ale dobu, kterou rádi nazýváme moderní, kdy by měl mít trest funkci výchovnou.
Věřte, že účelem má být to, aby potrestaný nadále mohl fungovat ve společnosti a přinesl ji v budoucnu nějaké užitky a ne to, aby potrestaný měl zpackaný život, dostal se na samý okraj společnosti a následně ji dále škodil.
PS: Máte v rukách osudy lidí a ne strojů, to si prosím uvědomte !!!
Autorem je Miroslav Huml, maturant ze 4.B v roce 2004, nyní student třetího ročníku pražské právnické fakulty.