O škole
Zde se můžete vyjádřit k veškerému dění ve škole...
Vložit nový příspěvek
Zobrazení příspěvků
29. 7. 2012, 11:18
Lucie Pelikánová (
gymnasiumkladno cz alt64 Lucie Pelikanova)
2Iveta:
Obědy.
Já si myslím to samé. Osobně bych pauzu na oběd také chtěla. Ale pokud vím, studenti ji ve většině nechtějí.
Chtějí jít dříve domů. Je pravda, že také občas bývá problém s jejich návratem na vyučování. také mám problém s hodinami od 13:30 do 14:15 hlavně v pátek. Už všichni máme hlad a chceme domů, i když zrovna v pátek bych nerada měla odpolední vyučování.
Rada rodičů.
Celé vyučtování vybraných peněz rady rodičů je v sekci Rada Rodičů. Jsou tam i celoroční zprávy a podrobné zprávy z jednotlivých jednání.
28. 7. 2012, 1:14
Iveta (
seznam cz alt64 iveta086)
Lucie Pelikánová: Chtěla jsem se zeptat ohledně rozvrhů žáků gymnázia. To, že se mi příspěvky 500 kč zdají přehnané a nevím, kde skončili, ačkoli jsem je platila celé 4 roky, teď neřeším. Jistě je to bedlivě sledováno a peníze jdou na dobrou věc. Asi by stálo za to zveřejnit podrobné účetnictví rady rodičů, aby studenti a rodiče "nerejpali". Vždyť pokud mají čisté svědomí, může jim takové zveřejnění jedině prospět.
Ale k věci. Přijde mi nelidské, že 16 leté děti chodí na oběd denně o půl třetí. Musím říct, že i na vysoké se k nám chovají lidštěji a přestávku na oběd nám vždycky nějak dají. Počítám, že je všem jasné, že děti mají také hlad, nejen profesoři. Dlouhodobě neobědvat rozvrací metabolismus a vede k nemoci.
Argument pana zástupce, že se alespoň dostaneme dřív domů, neberu. Stejně se máme učit a ta hodina navíc s plným žaludkem nás nezabije.
Nepočítám, že se něco změní, ale tohle je vážně do nebe volající a pokud existuje orgán "rada rodičů", měl by především hájit práva studentů a zastat se jich a ne já, mě do toho koneckonců už nic není. Jen si říkám, proč jsem jim sypala celé studium 500, když nebyli ani schopni obhájit mi pauzu na oběd.
27. 7. 2012, 8:05
Lucie Pelikánová (
gymnasiumkladno cz alt64 Lucie Pelikanova)
2Sepp:
Na principu přerozdělování peněz je založen celý státní rozpočet. Také většina organizací takto funguje.
Narozdíl od daní, do RR přispívají všichni stejnou částkou.
Nepříklad ty, pokud bych to vztáhla osobně, máš hrazenou lékařskou péči, vzdělávání apod. v tuto chvíli například z mých pěněz (daní) a sám si dosud nepřispěl (pravděpodobně). Je pravdou, že můj plat a tedy i daně, které hradí Tvé vzdělání, jde také ze státního rozpočtu, takže nám to vlastně hradí chudák někdo jiný, který opravdu vytváří hodnoty.
Vždy jsou tyto systémy založeny na solidaritě, nemůžeš čekat, že to bude zpátky přerozděleno spravedlivě, to by pak opravdu bylo k ničemu. Dám příklad, raději ne ze školství.
Sdružení vlastníků bytů našeho domu přispívá dle velikosti bytu na fond oprav, ze kterého lze pak hradit různé opravy, ale i větší investice. Střádá se na to nějakou dobu, tím se získá částka, kterou by mnozí vlastníci nebyli schopni jednorázově zaplatit. Pak se například nechá opravit výtah. Ano, vlastníci bytů v přízemí a prvním patře to asi moc neocení. Ti z devátého patra zase "získali" něco navíc. Ale na tom je to založeno.
A na výlet jsi příspěvek čerpal také. Byl jistě použit na ubytování a dopravu pedagogického dozoru, v rámci solidarity jim přispěli i ti studenti z tvé třídy, kteří se výletu neúčastnili.
24. 7. 2012, 21:02
Lukáš Hromadník (
gmail com alt64 lukas hromadnik)
2Sepp: Ze své vlastní zkušenosti vím, že RR zajišťuje finančně i různé akce školy, jako je Majáles a Vánoční koncert. Za peníze RR se před rokem kupovala nová školní aparatura na venkovní použití, jako náhrada za starou, která se rozbila během loňského Majálesu. Ale nemyslím si, že RR hradí pouze tyto náklady, které si vyjmenoval Ty a nebo já, je toho určitě více. ;-) Dalším Tvým podbodem bylo, proč se to dalo zrovna 2. ročníkům a proč ne někomu jinému. To bylo určitě z důvodu, že o to 2. ročníky požádaly, přesněji profesoři druhých ročníků. Nic víc v tom nebylo. RR to shedala jako rozumnou investici a tak jim přispěla na nákup nových učebnic. Nevím, jestli "výlety" myslíš exkurze školy a různé jiné akce anebo výlety jednotlivých tříd. Každopádně na obě tyto akce může RR přispět. Může, ale nemusí. To je ode mě vše, jestli se mýlím, tak mě, prosím, opravte. :-)
24. 7. 2012, 14:14
Sepp Jorgen (
centrum cz alt64 janciza)
Dotaz neinformovaného jedince:
Podíval jsem se na zápis z jednání Rady rodičů. Její rozhodnutí jen potvrzují, že ve své omezenosti nevím, k čemu tato instituce slouží.
Například: Z vybraných příspěvků 500 Kč na žáka a rok bude studentům 2. ročníku poskytnuto 150 Kč na nákup jazykových učebnic. Dalších více než 12 000 Kč bude rozděleno na "výlety". Tím agenda RR končí. Stav běžného účtu RR a její peníze v hotovosti se blíží 450 000 Kč.
Jsem sám, kdo nechápe, proč vybírat peníze a pak je znovu rozdávat? Nota bene proč právě druhým ročníkům, proč ne třeba prvním, čtvrtým, O2, uklízečkám...? Většina jazykových učebnic je dvouletá, právě ve druhém ročníku jsem proto osobně nekupoval ani jednu. Ohledně výletů- vím, že mě za to někdo sepsuje- znám žáky, kteří nevynechali jediný výlet, přednášku či akci, jen aby se vyhnuli škole. Nic proti nim, jen nevím, proč jim na to mám přispívat.
Stručně řečeno, v radě rodičů nevidím nic užitečnějšího než přerozdělovací reálně socialistickou instituci, která se tváří jako dobrodinec, přidělujíc milostivě část peněz těm, od nichž je předtím vybrala. "Na maturák se vám to bude hodit." Ano, bude se nám hodit, když nám někdo přispěje z našich peněz.
Pokud se fatálně mýlím, prosím moudřejší, aby mě opravili.
29. 6. 2012, 13:07
sy (
gymnasiumkladno cz alt64 sy)
Odp.pro Honzu Cízu: SP beze změn, obhajoba s povinnou prezentací.
Odp.pro Kateřinu Procházkovou:SP Fylogeneze soustavy opěrné, pohybové a krycí
27. 6. 2012, 22:34
Sepp Jorgen (
centrum cz alt64 janciza)
Děkuji za informaci.
Co se týče zpracování tohoto typu SP (zejm. rozsahu) a obhajoby, resp. prezentace závěrů práce- zůstává vše "při starém", nebo jsou nějaké změny?
Děkuji.
27. 6. 2012, 9:29
sy (
gymnasiumkladno czl alt64 sy)
Pro nepřítomné na semináři SBIO.Seminární práce jsou doporučeny na témata fylogeneze orgánových soustav a základní metabolismy. Přítomní si vybrali: Fylogeneze oběhové s. - Křivková,trávicí s. - Pokorná, základní metabolismy - Posekaná,vylučovací - Cíza. Prosím ostatní studenty, kteří mají zájem o výběr zadání, aby tak učinili ve středu nebo v pátek. Omlouvám se Kateřině Procházkové, ale trávicí s. již je zadána.
21. 6. 2012, 13:55
Sepp Jorgen (
centrum cz alt64 janciza)
Seminář SBIO v pondělí- sice tady nikdo z naší třídy nebude, přesto bych byl rád, aby se ujasnila otázka pojetí seminárních prací na příští rok. Je mi vcelku jedno, zda zůstane zachován současný model, nebo bude změněn. Věřím ale, že nejsem sám, kdo by rád věděl tuto informaci včas.
12. 6. 2012, 8:16
Monika (
seznam cz alt64 neufussovam)
Chtěla bych poděkovat všem (profesorům i studentům), kteří se účastnili cyklokurzu, bylo to moc fajn :-)
6. 6. 2012, 17:13
sy (
gymnasiumkladno cz alt64 sy)
SEMINÁŘ SBIO _ SY
info na 11.6.OBHAJOBY
prezentace referátů
opak krytosemenných - poznávačka (podle www.sbio.ic.cz seznam rostlin-atlas Pilát,Ušák)
Lidičky, neblbněte, beztak je těch pět hodin míň, než kolik byste měli normálně (6-7).
3. 6. 2012, 18:35
Věra Scheirichová (
seznam cz alt64 verasch)
Myslím, že mohu vysvětlit, jak vznikají páté hodiny v jinak čtyřhodinových rozvrzích. Na začátku maturit - nebo jiných podobně "narušených" týdnů - dá vedení školy do sborovny prázdné formuláře na rozvrhy a jednotliví vyučující si do volných okýnek zapisují, kdy, ve které třídě a jaký předmět chtějí učit. A protože někdo přijde dříve a někdo později, stane se, že už v prvních čtyřech hodinách té které třídy není volno (a nebo je volno, ale vyučující má jiné povinnosti). A pokud ovšem vyučující tu hodinu v dané třídě potřebuje odučit, napíše si ji jako hodinu pátou. Vzhledem k tomu, že většinou by v normálním rozvrhu bylo i tak těch hodin poněkud víc, myslím, že se to dá přežít.
Jinak samozřejmě souhlasím s Palcem, že tuto informaci by jistě bylo možné získat slušnou cestou od vyučujících.
3. 6. 2012, 10:55
Palec (
gmail com alt64 malecektomas)
@Iveta: Kdyby mě to trápilo, snažil bych se zjistit, proč je takhle rozvrh postavený. Nebo se rovnou zeptat vedení školy, jestli by s tím něco nešlo udělat. (Čekám, že v obou případech bych se dozvěděl podobné věci.)
Jak se učím, jaké mám známky, jaké mám znalosti, jak jsem nebo nejsem drzý, to tu vůbec nehraje roli. Něco se mi nelíbí, rád bych to spravil, jenom hledám způsob. Můžu se vyzvracet na fóru nebo slušně přijít za někým, kdo s tím může něco udělat. Která cesta má lepší šanci na změnu (o kterou mi jde)?
2. 6. 2012, 9:21
Iveta (
seznam cz alt64 iveta086)
@Palec: Ty by sis stěžoval neanonymně, viď. :P Hold se asi neučí tak dobře, aby mohl tu drzost dorovnat nadprůměrnými znalostmi... :-D
2. 6. 2012, 8:16
Sepp Jorgen (
centrum cz alt64 janciza)
Jakou učebnici budeme potřebovat na seminář biochemie pro čtvrtý ročník?
Děkuji.
1. 6. 2012, 15:18
sy (
gymnasiumkladno cz alt64 sy)
Ještě prosba.
Protože práce Honzy Cízy a Kateřiny Procházkové jsou u oponentů prosím o spojení s nimi, aby přinesli, nebo o elektronickou formu či druhy výtisk.
1. 6. 2012, 14:51
sy (
gymnasiumkladno cz alt64 sy)
SEMINÁŘ SBIO _ SY
info na 4.6.
PŘÍPOMÍNÁM PRO VŠECHNY TERMÍN ODEVZDÁNÍ OPONENTUR 4.6.
pro EXPS odevzdejte mailem nebo před exkurzí, odevzdala pouze K.Procházková
pro přítomné na semináři:
OBHAJOBA - studenti Cíza, Procházková, Raclavský, Pokorná
prezentace referátů - růžotvaré, kosatcotvaré, zázvorníkotvaré, liliotvaré, arekotvaré
opak krytosemenných - poznávačka
Pozn. pokud někdo nejede na Křivoklátsko přípraví se prosím také na obhajobu,prezentaci,....
28. 5. 2012, 11:07
Palec (
gmail com alt64 malecektomas)
Jakýsi student, který se neumí podepsat ani slušně vyjádřit, si tu stěžoval na to, že se v maturitním rozvrhu jeho třídy vyskytují páté hodiny, ačkoliv v rozvrzích jiných tříd nejsou.
Chtěl bych připomenout, že jednak ani na internetu nutně nemusíte být tak anonymní, jak si myslíte, jednak pravidla elementární slušnosti platí kdekoliv a pro kohokoliv. Slušným vystupováním snáze dosáhnete svých cílů a získáte přitom víc respektu, než kolik byste kdy mohli získat pliváním, kopáním a nadáváním.
14. 5. 2012, 15:53
já...n (
gmail com alt64 smyckaj)
Věra, Palec, Jonáš: Myslím, že ta rovnice hezky ukazuje, že tak do páté třídy je symbol "=" vnímán čistě jednosměrně. vidím_napsáno(5+7)=> výsledek_je(12)
To je taky důvod, proč se poprvé ve škole probírají rovnice půl roku, i když je to postup podle té "správné definice =" naprosto intuitivní.