O škole
Zde se můžete vyjádřit k veškerému dění ve škole...
Vložit nový příspěvek
Zobrazení příspěvků
29. 8. 2011, 14:46
Petra Voráčkovic
znamená to, že jazykový kurz FRJ se neotevřel??? :(
29. 8. 2011, 12:49
Lucie.Pelikanova (
gymnasiumkladno cz alt64 Lucie Pelikanova)
2budouci ctvrtak: Podrobnosti budou snad dnes odpoledne v aktualne.
29. 8. 2011, 12:03
Martin, budouci ctvrtak
A jak ty jazykovy kurzy probihaji? zapojuji se vsichni? neni ten nekolik hodin umornejch?
29. 8. 2011, 9:09
loňský čtvrťák
budouci ctvrtak: jazykový kurs trval cca do půl 3 odpo (co si tak matně vybavuji)... Některé info můžeš najít ve starších aktualitách.
19. 8. 2011, 19:24
budouci ctvrtak
Chtela bych se zeptat, nejspis tech z vas, kteri tim uz prosli, do kolika odpoledne priblizne trva jazykovy kurz?
16. 8. 2011, 21:31
koník
jak se tak koukam na aktuality tak si říkam, jestli tam bude na tý stezce ještě někdo kromě naší školy... což je i "důkaz" pro (ne)pochybovače: tahle škola v soutěžích úspěšná prostě je. Dobrou noc. :)
16. 8. 2011, 19:07
Lucie Pelikánová (
gymnasiumkladno cz alt64 pe)
2?: Začíná se 1. září.
První ročníky dostaly instrukce spolu s rozhodnutím o přijetí a na třídní schůzce.
16. 8. 2011, 17:31
Palec (
gmail com alt64 malecektomas)
@?_?: Všichni nepoužívají stejné učebnice, každý vyučující má nějaké své oblíbené. Před prázdninami ještě není ani jasné, kdo bude učit kterou třídu. Teď bych čekal, že se to už vědět bude, ale soudě podle informací od sestry (která teď také nastupuje do prváku) se všechno dovíte na úvodním kurzu.
na schůzkách pro 1. ročník jsem nedostala seznam uččebnic. Je možné to někde získat ?? nebo se to dává až později???
12. 8. 2011, 6:44
Sedmikráska
To ?: Pravděpodobně budeš u nás ve škole nováček, když se vůbec na tohle ptáš :D. Určitě začínáme hned 1. září.
zacina se hned 1 nebo az po vikendu?
27. 7. 2011, 10:03
Beruška
Mně prezentace vyhovují víc, neb trpím "dysškrabopislexií" :D Jsem pro interaktivní tabule, ale zatím jsem nezískala pro psaní na ní takový cit, aby to škrabopis nepřipomínalo.
26. 7. 2011, 0:15
Palec (
centrum cz alt64 softmalecek)
2já...n: Když to tak čtu, asi máš pravdu. Chápu význam prezentací ve chvíli, kdy se na přednášku nedostanu. Chápu ho i ve chvíli, kdy dokáží dobře ilustrovat probíranou látku (necelých 50 slidů za semestr v lineární algebře). Pak jsou přednášky, kde se na slidy vejde bez velké újmy docela velká část učiva a chápání látky přidají. Na Peterkově přednášce ze sítí jsem ale jenom kroutil hlavou, protože ten člověk si patrně myslí, že v prezentaci musí být všechno. Nedokážu si představit, že by se takhle přednášelo běžně.
Zrovna analýza se jen do slidů nacpat nedá. I když bych byl rád, kdyby jako doplňkový materiál nějaké existovaly; TeX by to zvládl.
Zpomalování výuky je diskutabilní. Pokud chceš, abys před sebou měl přepis toho, co vyučující říká, tabule opravdu nestíhá (kromě profesora Simona, ale to je výjimka). U prezentace ale nikdy neuděláš časování tak, aby plynule běžel výklad a zároveň jsi před sebou měl vždy právě to, co vidět potřebuješ. Když toho máš víc nebo méně (v prezentacích typické), ztrácíš souvislosti, pomaleji chápeš... Výuka běží pomaleji. Nebo rychleji, ale pak už to není výuka, ale opravdu jenom uspávání hadů. Na tabuli jde dělat hromady věcí, které by jinak nahradily snad jenom nějaké krutopřísné animace... (Tím mám na mysli matematické úpravy typu "malý trik s houbou".)
25. 7. 2011, 20:00
já...n (
gmail com alt64 smyckaj)
Tomáš: Myslím, že žiješ v jakémsi ráji konzervativnějích studentů. Bohužel na jiných fakultách se také bezhlavě zavádí "beztabulová" výuka. Je smutné pozorovat jak výborného přednášejícího tlačí aby udělal prezentaci a stal se tak překlikávajícím uspávačem hadů jako ostatní.
Matfyz má v tomhle štěstí, že výuka spousty předmětů se jinak, než s tabulí prostě provádět nedá. A že tabule zpomaluje výuku je pravda, ale typicky je to žádoucí. Jak prohlásil můj cvičící na matalýzu: "Mazání tabule je strašně důležitá věc. Student má v tu chvíli konečně čas pochopit, co na ní bylo napsáno."
Ne, nemyslím, že projektor nebo interaktivní tabule jsou nástroj ďáblův. Jen by se měly používat umírněně a myslím, že na gymplu už je jich dostatek.
24. 7. 2011, 16:05
Palec (
centrum cz alt64 softmalecek)
ad interaktivní tabule: Na MFF jsem dosud interaktivní tabuli nepotkal. Většina vyučujících používá s oblibou klasickou křídovou tabuli, někteří více spoléhají na prezentace promítané projektorem do prostoru nad tabulí a sami píší jen doplňující hesla, řeší příklady a kreslí ilustrační obrázky, které v prezentaci nemají. V seminárních místnostech jsou někdy jen whiteboardy, ze kterých se čte stejně špatně jako z těch, co jsou na GK. Rychle docházející náplň fixů je také známý problém.
Z těch, kdo používají výhradně křídu, vede profesor Simon, který je schopen plynule vykládat a psát (celými větami, nejen symbolicky!) to, co říká. To ale jen na okraj. Tabule zkrátka není limitujícím médiem.
Ohledně vylepšování kvality výuky mi přijdou (a v době gymnazijních studií přišla) směrodatná kritéria, která se hodnotí ve studentské anketě na MFF: srozumitelnost výuky, uspořádanost látky, zajímavost a podnětnost výuky, vztah učitele ke studentům a korektnost posuzování znalostí.
Zajímavost a podnětnost přitom může zahrnovat interaktivní tabule, ale mnohem spíš v biologii něco jako laborky bez psaní protokolu, při kterých se toho stihne víc prohlédnout, v literatuře práci se scifi a fantasy (které se někteří kantoři vyhýbají), v angličtině promítnutí pár dílů britského sitcomu, v matematice zadávání dostatku náročných příkladů, aby se ani pokročilejší nenudili ve chvílích, kdy se zodpovídají dotazy těch, co nezvládají rutinní výpočty...
24. 7. 2011, 15:43
Palec (
centrum cz alt64 softmalecek)
2Sepp Jorgen: Co zkusit přesvědčit vedení školy, že je dobrý nápad kina a divadla konzultovat se studentskou radou? Myslím, že by to mohlo pomoci vymýtit největší průšvihy. Dešťová víla mě nějak minula, ale třeba Máj byl propadák nejhrůznější a letmý pohled na hodnocení ČSFD (dnes 40 %) a shlédnutí traileru (ke konci obsahuje úděsně zpracované intermezzo s rejem duchů, doprovozené nezadající hudbou) by mohlo docela snadno napovědět... Studenti se v tomhle často orientují, filmy sledují a mohlo by se tak kdekteré újmě na duševním zdraví předejít.
24. 7. 2011, 15:29
Palec (
centrum cz alt64 softmalecek)
2Petra: "Kladno (především gymnasia) - překrásné maturitní plesy na úrovni ..."
To záleží... Potkal jsem se s maturitním plesem u nás, v Praze, v Táboře a v Budějovicích. Viděl jsem video z Plzně. Proti jihočechům jsme loseři největší; je to ale dáno tím, že u nich se maturáky opravdu řeší, místo a čas si běžně rezervují už na začátku studia a vkládají do nich nemalé finanční prostředky. Běžný jihočeský maturák má téma, natáčí se k němu promo video (např. http://www.tabor.tv/video/514/Okt%C3%A1vaFest+HD ), probíhá v listopadu nebo prosinci, reklamy visí po celém městě...
U nás (stejně jako obvykle v Praze) třída nemá ples sama pro sebe; argumentace financemi je přípustná, ale v Táboře jsem byl na plese jediné třídy v sále stejně velkém jako náš kulturák, s větším zázemím a kapacita se bez problémů vyprodala. Po plese se značná část společnosti odebere domů místo do přilehlé hospody, jinde (Praha, Tábor...) se plynule pokračuje. Nechci se zamýšlet nad dalšími rozdíly. Naše maturáky nejsou nejhorší, ale máme se dost kam zlepšovat.
P. S.: Autor pro vlastní maturák nehnul prstem a jeden čas vážně uvažoval, že na něj nepůjde. Zároveň si uvědomuje, že Kladno má k pořádání podobných akcí mimořádně ubohé možnosti.
18. 7. 2011, 21:34
Sepp Jorgen (
centrum cz alt64 janciza)
K Cajhimu: Je pozoruhodné, kolik institucí, zařízení, provozů a vybavení se v tomto státě drží tak nějak samospádem a tím, co zbylo od císaře pána. Kupříkladu do většiny drážní sítě pravděpodobně od k. und k. časů nepřitekla na opravách ani koruna. A kvůli tehdejší fušeřině mnohé vypovídají službu po pouhých 120 letech!
Proti výletům typu delty Dunaje nemám vůbec nic, jen jsem si chtěl ujasnit, co znamená malinko divoce znějící výraz "výpravy a expedice". Existuje i skupina "exkurzí", typicky kolem konce pololetí, jejichž rentabilita oproti běžné výuce je nanejvýš sporná, nemluvě o kinech typu Dešťové víly.
Ke konstatování o prozevlovaných letech nemám, co bych dodal, snad jen zvířím bahno své podvratné činnosti odkazem na petici Za intenzivnější výuku (stále ji nosívám v aktovce, kdo by chtěl, může podepsat (nehlašte se všichni)).
Krásný zbytek prázdnin přeje Jan Cíza.
18. 7. 2011, 10:36
Jonáš Vidra
2Cajhi: Sakra! Vždycky jsi byl rychlejší! Tentokrát o půl hodiny! S tvým příspěvkem ale souhlasím, zejména s postskripty.
18. 7. 2011, 10:33
Jonáš Vidra
2Jan Cíza: Je to otázka na Cajhiho, ale odpovím ti sám. Hlavním cílem školy je – pochopitelně – vzdělávat studenty, nikoliv je bavit. Přesto by škola zábavná být měla. Zábavnost je totiž výborná motivace, tedy i základní předpoklad pro jakoukoliv činnost, učení nevyjímaje. Interaktivní tabule i prezentace tomuto mohou hodně pomoct, pokud jsou používány s rozmyslem a ve vhodný čas.
Problém vidím spíš v tom, že jediný, s kým jsme kdy interaktivní tabule využívali alespoň trochu smysluplně, byla paní profesorka Kolínská. Většina profesorů je vnímá spíše jako zbytečnost, kvůli které má normální křídová tabule jenom jednu psací plochu místo dvou – nebo je používá k promítání, což také moc interaktivní není. Pak je samozřejmě namístě otázka, jestli má pořizování takhle drahého hardware smysl.
Co se výprav týče, exkurzí do pivovaru jsem absolvoval až přespříliš už na základce. Ale jsou i jiná místa, kam se dá vyjet. Delta Dunaje, národní parky v Norsku, výměnné pobyty se zahraničními školami, návštěvy odborných ústavů v Praze, návštěvy galerií a expozic, … Já myslím, že toto má smysl. Za prvé nemusíme jenom sedět vevnitř, za druhé se realita často dost liší od obrázků v učebnicích, za třetí je tu možnost natrefit na zajímavého průvodce, který vás obohatí třeba i o úplně nový životní postoj (pro mě byla v tomto směru skutečně přínosná exkurze do Poldi Hütte).
K diskusi o smyslu nové maturity se přidám jenom jednou větou, nechci opakovat, co již bylo řečeno. Je to kravina. :-)