O škole
Zde se můžete vyjádřit k veškerému dění ve škole...
Vložit nový příspěvek
Zobrazení příspěvků
18. 7. 2011, 10:02
Cajhi (
seznam cz alt64 Cajhi)
Zdravím.
Díky za reakci na mou prosbu o zveřejnění výsledků.
Třikrát HANBA CerMatu a MŠČR!
V tělocvičně se zhaslo, třikrát HURÁ našim sekretářkám!
2Sepp: Osobně bych byl za pravidelné exkurze do pivovaru, ale vzhledem k faktu, že těchto se v našem městě zhostil majitel pohostinství Pod Vobrazem, myslím, že bychom neměli šanci tento konkurenční boj vyhrát, navíc i kdyby tam přeci jen byla exkurze vypravena, myslím, že proti zkušeným štamgastům bychom si utrhli jen ostudu (nevztahuje se na několik málo zkušených pijanů, kteří by však podle mě stejně jeli spíše se svým domovským ústavem (t.j. hostincem Pod Vobrazem) než se svou školou, kterou tito berou spíše jako aktivitu volnočasovou a opravdová šichta pro ně začíná až odpoledne.) Tudíž jsem přesvědčen, že cíle expedic by měly být tam, kde je možnost něco dokázat, něčemu se přiučit. Právě skončivší expedice do Dunajské Delty je podle mě skvělým příkladem. Předměty, v rámci kterých by se dle mě daly tyto expedice nebo výjezdy využít jsou již zmíněná biologie (již se tak děje), estetická výchova (již se tak děje), jazyky (již se takl děje, jen by, když už se o tom bavíme, bylo skvělé, krásné a úžasné kdyby byla určitá možnost partnerství mezi naším gymnasiem a různými zahraničními středními školami, aby zde byla možnost (např. stipendijního) studijního pobytu v zahraničí (půlrok, rok?). Jistě by se daly najít i další zaajímavé příklady (např. fyzika a CERN), ale myslím, že tohle by pokrývalo ty nejdůležitější -> takže ano, za polární točnu spíše než do pivovaru.
Jinak k interaktivním tabulím: rozhodně si nemyslím, že by to bylo něco negativního. Jen pochybuji, že je umí učitelé využívat tak, aby to opravdu zvýšilo kvalitu výuky (ti dobří učitelé se totiž obejdou i bez ní a těm špatným stejně ke zkvalitnění a zatraktivnění výuky nepomůže. Je to tedy rozhodně něco užitečného, ne však esenciálního a nezbytného a kdyby se místo dvou interaktivnívh tabulí zaplatilo 10 lekcí o tom, jak správně, atraktivně a efektivně vystavět prezentaci (tím nemyslím *.ppt), byla by to daleko lepší investice.
Ostatně soudím, že Achillova pata českého školství je "neumění učitelů motivovat studenty". Do škol totiž přicházejí nadšená dítka, která se chtějí dozvědět maximum nového a odcházejí povětšinou znechucení lidé, kteří si s sebou odnášejí hlubokou averzi k některému z předmětů, případně ke školství obecně. NETVRDÍM, že vím nebo umím motivovat a učit lépe než stávající personál, ani že motivovat tu bandu lenochů je něco jednoduchého. Jen se snažím pojmenovat problém. Přijde mi úchylné, že vždy, když jsem sám studoval např. filosofii, přpadala mi neskutečně zajímavá a úžasná, zatímco ve škole jsem ten rok či půlrok filosofie trpěl jako zvíře a neebýt tak skvělý, úžasný a dokonalý jaký jsem, jistě bych filosofii nadosmrti zavrhl. (to jen pro ilustraci problému, kde zajímavá tématika je podávána tak nezajímavě, že i studium tlustých bichlí z 18. století je proti tomu hračka.
.. achjo, nechtěl jsem zabíhat tak do hloubky, ale když už jsem u toho, tak ať už to mám z krku všechno :)
Myslím, že na vině je zde podivná rozplizlost českého (středního?) školství. Myslím, že (minimálně pro mě) by bylo daleko "přijatelnější" gymnásium takové, jaké bylo za c.k. monarchie - t.j. prestižní škola, na níž není jednoduché se udržet, kvantum vědomostí na nás nakládaný je enormní a je čest na takové škole studovat. Věřím, že v takovém případě by se spoustu lidí "hecnulo" a šlo do toho, učilo se a bylo by to z pohledu získaných vědomostí daleko efektivnější. Na druhou stranu i škola, v níž by byl přístup pedegaga k žákům vřelý a otevřený, taková, řekněme "moderní škola", s možností volby předmětů, které by nás bavily a vyloučení těch, o nichž víme, že nás v žádném případě nebaví a ani se s nimi v životě nesetkáme by byla efektivnější, protože pak bychom se díky zajímavým metodám výuky, tomu, že se učíme to, co nás baví a díky učitelům, kteří dělají hodinu zajímavou a dokážou (např. zajímavými D.Ú. (za celou dobu (13 let) svého studia jsem se s takovým setkal slovy třikrát (a ani jednou jsem ho neudělal tak, abych byl spokojen s výsledkem, pak jsem se ale cítil adekvátně špatně (ještě kvůli tomu občas v noci pláču)))) doopravdy motivovat by i tento typ školy byl imho efektivnější. To, co máme teď, je několik prozevlovaných let, kde chodíme do hospod a jediné, čemu se doopravdy naučíme (nebo se o to alespoň pokoušíme) je mezilidská komunikace a sociální vztahy. A chraň bůh abych říkal, že je to špatně. Já si to užil. Jen si myslím, že to někomu může připadat trochu málo.
PS: autor je línej jak veš, nemá představu o vlastní budoucnosti a gymnázium prolezl bez jakékoli domácí přípravy se čtyřkama a nikdy se nesnažil se dozvědět něco, co ho nezajímalo a v 80% případů ani to, co ho zajímalo.
PPS: Po bitvě je každej generál.
PPPS: Mám hlad.
Cajhi
17. 7. 2011, 21:17
Sepp Jorgen (
centrum cz alt64 janciza)
Ke zde probíhající debatě na téma Jsme/nejsme elita:
I přes mimořádně ohavnou a zbyrokratizovanou realizaci ze strany Cermatu jsem stoupencem ideje státních maturit. Ale jsou- li postaveny jako bič na ty nejhorší školy, kde dávali maturitu každému, kdo se dokázal podepsat, nelze je zároveň využívat jako měřítko pro srovnání těch nejlepších "ústavů". Třeba matematiku na základní úrovni zvládla má sestra v devítce ZŠ bez přípravy na dvojku. Srovnáváním podle tohoto metru dostaneme pořadník velmi pochybných kvalit.
Plně souhlasím s Cajhiho výrokem: "interaktivními tabulemi za lepší zítřky! Vybudujme společně lepší svět pomocí barevných fixů a powerpointových prezentací!" Snaha učinit střední školu zábavnější, více motivující, barevnější a vůbec úžasnější za pomoci tohoto vynálezu vede k její redukci na hravé cosi zhruba na úrovni mateřinky.
Otázka opět na Cajhiho: Do jakých "výprav a expedicí" vrážet peníze? Expedice za polární točnu? Exkurze do pivovaru?
Jan Cíza
17. 7. 2011, 18:40
Zuzana Vlčková (
volny cz alt64 zuzvlc)
Milí studenti, kteří jste si vybrali seminář Vybrané kapitoly z dějin umění v anglickém jazyce, ráda bych vás požádala, abyste mi (pokud se ocitnete na školním webu) napsali svou představu o tom, co byste se chtěli dozvědět. Koncepci předmětu mám připravenou, ale vzhledem k tomu, že se budeme vídat docela často a budeme pracovat společně v malé skupině, a protože se s vámi z minulých školních let neznám, ráda bych znala i vaše názory. Byla bych moc ráda. kdybyste se mi ozvali třeba již v průběhu prázdnin, abychom na počátku školního roku neztráceli čas. Případné náměty a inspirace budu čekat na svém mailu, který je v záhlaví zprávy.
Děkuji a těším se na vás v semináři.
15. 7. 2011, 21:51
Zuzana Vlčková (
volny cz alt64 zuzvlc)
Prosím, nemáte někdo mailovou adresu na Vadima Avdeeva. Napiště případně na můj mail. Předem děkuji.
12. 7. 2011, 12:10
Lucie Pelikánová (
gymnasiumkladno cz alt64 pe)
2Cajhi (Umístění gymnázia na žebříčku dle výsledků státních maturit):
V aktualitách pan zástupce komentuje S-skór, což je číslo podle kterého byl žebříček sestaven.
9. 7. 2011, 13:02
Cajhi (
seznam cz alt64 Cajhi)
Zdravím.
V horní tělocvičně se už několik dní (předpokládám, že od konce školního roku) svítí, dle intenzity světla zřejmě "na plné koule".. Pokoušel jsem se již několikrát o zjednání nápravy, bohužel ale v inkriminovaných časech (většinou nad ránem, když jsem byl tímto pobouřen při návratu z hospody) nikdo na mé bušení a zvonění nereagoval, píšu tedy sem.
Prosím kohokoli, kdo si to tu přečte buď o vyřešení problému nebo alespoň vzkázání na vyšší místa.
Přeji hezký den
Cajhi
4. 7. 2011, 18:28
Petra
Kladno (především gymnasia) - překrásné maturitní plesy na úrovni
Praha (většina škol) - několik škol nahnaných do Lucerny v jeden večer. V lepším případě jedna škola, ale všechny maturitní třídy + někdy imatrikulace prváků.
V tomhle máme na 200% navrch!:-)
2 Cajhi: Debaty v němčině ovšem nejsou totéž co konverzace, debata je akademická disciplína, ve které se snažíš přesvědčit protivníka a publikum o svém názoru (pořádají se v tom národní i mezinárodní mistrovství pro SŠ a VŠ, někdy i ZŠ). Just saying.
"Vzhledem k tomu, že v Praze je gymplů (ať už kvalitních nebo nekvalitních) šest půlek, imho není tak jednoduché si k nim vybudovat ten srdečný a vřelý vztah, který jsem já (a troufám si trvdit, že i valná většina mých spolužáků) k našemu Gymplu měli."
U nás na škole vyučují absolventi, na rozlučkové a maturitní večírky taky běžně chodí. Na Keplerce totéž... Nemyslím si, že to souvisí s koncentrací gymplů ve městě.
4. 7. 2011, 11:54
Cajhi (
seznam cz alt64 Cajhi)
quote - akce( knižní veletrh...)
reply + akce ( literární maraton)
quote - lepší vybavení škol
reply - interaktivními tabulemi za lepší zítřky! Vybudujme společně lepší svět pomocí barevných fixů a powerpointových prezentací!
quote - spolupráce s francouzským institutem a goethe institut
reply + spolupráce, resp. parterství a každoroční oblíbené výměnné pobyty s Německým gymnasiem (unglücklicherweise, ich habe keine Anung, wo das Gymnasium ist. (Gunsburg?))
quote - debaty v německém jazyce, studentský parlament
reply + výuka Němčiny vedená rodilou Frau von Schland, studentská rada, popř. možnost nominace plnoletých studentů do rady rodičů pokud se nepletu..
quote - cestování( výměné pobyty, poznávací pobyty, jazykové pobyty)
reply + cestování (výměné pobyty, poznávací pobyty, jazykové pobyty, biologické expedice...)
+++ imho má škola jako je náš Gympl daleko větší potenciál jako "alma mater" všech těch, pro něž tvoří kulturní centrum města.. Vzhledem k tomu, že v Praze je gymplů (ať už kvalitních nebo nekvalitních) šest půlek, imho není tak jednoduché si k nim vybudovat ten srdečný a vřelý vztah, který jsem já (a troufám si trvdit, že i valná většina mých spolužáků) k našemu Gymplu měli. To je podle mě první a základní předpoklad, pro případnou iniciaci změny, protože pokud by pro nás naše studijní prostředí nepředstavovalo opravdu nic víc, než studijní prostředí, nemyslím, že by se našel někdo, kdo by se s tím snažil něco udělat..
add k vybavení: imho už toho na škole máme docela dost a většina finančních prostředků by se měla vrážet do buď různých výprav a expedicí nebo do platů učitelů. Případně by nebylo na škodu opravit budovu, která ale patří kraji a tudíž to asi neni v silách školy..
Taky jsem četla Palcův názor - nemyslím si, že by Studentovy body platily obecně a povětšinou to jsou věci, které si může dovolit i nevelkoměstská škola. Spíše vidím výhodu v tom, že ve velkých městech se soustřeďuje spousta akademiků a jiných důležitých lidí, tudíž pokud je škola vhodně naláká, není pro ně problém dojíždět a externě vyučovat, popřípadě školy mají blízko právě k těm vědeckým pracovištím (my jsme měli laborky na VŠCHT a výuka fyzikálního semináře probíhala na MatFyzu). A nejspíš je to také tím, že tu školu z velké části místní studenti, kteří mají v blízkosti domova tohle všechno přístupné, takže se nemusí spoléhat na školu a řešit finance a ztracený čas spojené s dojížděním (spolužačka dělala sočku na Akademii věd, pracoviště měla vzdálené půl hodiny tramvají od domova...).
3. 7. 2011, 14:15
Věra Scheirichová (
seznam cz alt64 verasch)
2Palec: Tak já jsem to četla :-)
Neovlivním už pochopitelně nic, ale tvůj názor se mi velmi líbí. Škola by vážně měla být hlavně o škole. Vzpomínám, jak nám přišla směšná reklama Edukanetu, že se u nich studenti nemusí přezouvat. Mít zrovna školáka, určitě ho na takovou školu nedám.
2Student: Výměnných pobytů kladenské gymnázium nemá právě málo - Belgie, Německo, poznávací výtvarné zájezdy do Itálie, jazykové do Británie, účast na Francouzských dnech... a to určitě na něco zapomínám.
To vybavení by se jistě hodilo, ovšem to je o penězích. Možná mají Pražáci blíž ke sponzorům. Ovšem budu mluvit za fyziku - mnohdy jsou nové přístroje daleko poruchovější než ty letité. Často se na staré mrtvici dá daleko lépe vypozorovat, jak to celé funguje.
3. 7. 2011, 13:09
Palec (
centrum cz alt64 softmalecek)
2Student: Těžko říct, jestli tohle platí pro pražské školy obecně. Jo, dost takových škol Praha má. Stejně mi nepřijde úplně smysluplné, že aktivitami mimoškolními poměřuješ kvalitu školy, která podle mě závisí především na schopnostech kantorů a přítomnosti elementárního vybavení. Souhlasím s tím, že mimoškolní aktivity škole dávají body navíc a i samotnou výuku mohou zpestřit.
Zpátky ale k naší škole. Jak se dostat na podobnou nebo vyšší úroveň, než mají prestižní pražské gymply? Nejde především o to, aby se studenti sami snažili škole prospět tím, čím mohou? Nepřijde mi dobré, když se jenom nadává na místo, kde žiju, pokud s ním mohu něco udělat. A se situací ve škole jde něco udělat. O politické situaci za poslední rok toho vím prachmálo a nechci studentskou radu podceňovat, ale ještě před rokem to byla skomírající organizace, která trpěla akutním nezájmem ze stran tehdejších i budoucích členů. Pár aktivních lidí se našlo, ale změny chtějí nápady a systematičtejší práci na jejich realizaci. Snažte se, protože to, jak vaše škola je nebo není prestižní, je především na vás.
Dost patriotské propagandy. Stejně to asi nikdo nebude číst a už vůbec to nikoho neovlivní. Proč já se namáhám?
Praha- více příležitostí- cestování( výměné pobyty, poznávací pobyty, jazykové pobyty)
- akce( knižní veletrh...)
- lepší vybavení škol
- spolupráce s francouzským institutem a goethe institut
- debaty v německém jazyce, studentský parlament
2. 7. 2011, 21:05
Palec (
centrum cz alt64 softmalecek)
2Markéta Šťáhlavská: Technické dotazy ke stránkám patří do sekce Stránky... Stručně vzato: Vyplňování formuláře ve fóru je ovlivňováno kódem stránek jen velmi málo. Pokud něco nefunguje, je chyba na přijímači... Ohledně videa by bylo dobré říct, čím se ta nefunkčnost projevuje. Pokud je místo videa jenom prázdný prostor, jsem s tím možná schopen něco udělat. Pokud se video zobrazí a jenom se chová divně, s nejvyšší pravděpodobností to chyba Flash Playeru je.
2. 7. 2011, 19:00
Markéta Šťáhlavská (
email cz alt64 stahlavska)
2Student: Myslím, že naše gymnázium MÁ úroveň. Proč myslíš, že nejlepší školy jsou zrovna v Praze?
2Lucie Pelikánová: Fotila jste nás vy a říkala jste, že fotky dáte na internet.
Video se mi líbí, střih ani hudba mě nijak neuráží (alespoň to není klasický dokument). Až na to gymnásium…
Ještě se chci zeptat, jestli to je jenom u mě (nebo i u někoho jiného?) že mi stránky naší školy bohužel dost zlobí. Video už na našich stránkách nefunguje (a myslím, že mojí aktualizací Flash Playeru to není) a napsat tento komentář do fóra byl taky nadlidský výkon - po vyplnění kolonek "Jméno a příjmení" + "Email" mi textové pole na reakci několikrát neumožnilo napsat ani á…
Video „Projektový den 2011 – ohlédnutí“ - http://www.youtube.com/watch?v=b1Z9WTH3shE
Už delší dobu nemá naše gymnasium vysokou úrověn. Na mé bývalé škole nemělo toto gymnasium nějak úžasnou reputaci, spíš všichni věděli, že je to naprosto normální( průměrná škola). Takže netuším, proč vás výsledek tak šokoval. Pokud jste chtěli jít na lepší gymnasium, měli jste jít do Prahy.
2. 7. 2011, 8:48
Věra Scheirichová (
seznam cz alt64 verasch)
2Beruška:
Je mi to trochu trapné, ale Petr Scheirich - 2. místo v národním kole SOČ (Počítačový model pohybů těles Sluneční soustavy), Jan Scheirich - 3. místo v národním kole SOČ (Návrh a konstrukce laboratorního zdroje napětí, byla to, pravda 90. léta, tedy už mírná minulost. Opět se dopouštím té chyby a neuvědomuji si, že takových 10 let je pro vás půl života :-). Tehdy se to tolik neventilovalo, protože ještě nebyl školní web.
Dále: Dva ročníky studentských projektů ESA (Evropské kosmické agentury) úspěšně obsazené našimi absolventy - v tom prvním byli dokonce v pětičlenném týmu čtyři absolventi našeho (no, teď už asi vašeho) gymplu.
Vloni: Petr Čermák - 5. místo v národním kole Fyzikální olympiády a úspěšná reprezentace ČR na Mezinárodní FO.
Píšu o fyzice, protože o jiných oborech tolik nevím, ale jak jsem tam chodívala kolem nástěnek s "úspěchy", nebylo jich málo.
A oběma posledním diskutujícím: adjektivum elitní je dost slabě určující. Podle toho, k čemu. K ročníku v populaci? Ke všem jiným školám? V jaké oblasti?
A s Cajhím v každém případě souhlasím, to srovnání by zveřejněno být mělo.
P.S. Na Jarošku mi nesahejte, kdysi jsem tam taky rok učila, ale to už bylo opravdu dávno. Ale mám k ní citový vztah :-). A moje bývalá žíkyně je prorektorkou MU (ale na tom se moje výuka fyziky asi moc nepodílela). :-)
Hezké prázdniny všem.
Jistě, Honzovy úspěchy se popřít nedají, nicméně pokud to dělá jen jeden člověk a před ním i po něm nikdo, tak to trochu vyšumí :-D Co tím chci říct: Některé školy v tom prostě mají tradici a díky tomu se dostanou do širšího povědomí. Ono záleží taky na definic elity; shodnu se s tebou v tom, že v rámci kraje má Gymnázium Kladno velmi dobré postavení, ale nazývat něco pouze v rámci kraje elitním se mi moc nechce.
Ad OG: Samozřejmě, ne všichni jsou géniové. Občas mám pocit, že ta škola se někdy až moc chlubí, protože spousta absolventů sice odchází na zahraniční školy, nicméně z hlediska kvality jsou hluboko dole v žebříčkách univerzit. Na druhou stranu je tam taky dost lidí, kteří to dotáhnou daleko - minulý rok tři tamější studenti a absolventi získali Bakalova stipendia, jeden z nich získal bronz na mezinárodním debatním klání, vzali ho na tři školy z břečťanové ligy... Prostě ta škola má prostředky, ale není to všespása, jak je vidět na tvém matfyzáckém příkladu :-) Možnosti jsou jistě pro Kladno omezené, ale zase je to třeba výzva pro školu, aby se zaměřila na věci, ve kterých to nebude handicap.
Ta Jaroška mě docela pobavila :-D To abych si dávala pozor, až se zase s nějakým uvidím :-D Ale občas je to asi výstižné...
1. 7. 2011, 22:33
Palec (
centrum cz alt64 softmalecek)
Upřesnění posledního příspěvku: Ať se klidně video prezentuje jako propagace školy, ale ne oficiálně. Tak to bylo myšleno. Mně osobně by nevadilo ani jako oficiální propagace, ale muselo by projít úpravami (název školy, možná hudba, možná střih) a bylo by přinejmenším vhodné, aby chvíli probíhalo nějaké připomínkové řízení.
1. 7. 2011, 22:26
Palec (
centrum cz alt64 softmalecek)
2Beruška: Myslím, že Honza Smyčka nás dost zpropagoval mezi biology.
Ano, Jaroška je docela zajímavá škola, ale chvílemi věřím tvrzení kamaráda, který tam letos odmaturoval v matematické třídě, že je to shromaždiště lidí nebezpečných společnosti. :-) Z Keplera, Dopplera, Vítězné pláně znám spoustu fajn lidí, o tom žádná. Praha má ale přeci jenom trochu jiné možnosti. Podobně Brno. Byla tu řeč o Středočeském kraji a v tom si myslím, že jsme na tom dost slušně, možná i elitně.
Z OpenGate jsem dosud potkal jen jednu slečnu. Potkal jsem ji na úvodním soustředění MFF na Albeři a donedávna ji vídal na přednáškách. Kolega Musil, který s ní chodil na stejná cvika, se o ní vyjádřil tak, že příliš intelektu nepobrala. Mně nepřišlo tolik, že by byl problém s intelektem jako s motivací. Někdy v průběhu letního semestru, ještě před zkouškovým obdobím, jsme ji vídat přestali. Vzdala.
Rozhodně to není reprezentativní vzorek, ale dosud jsem výukou na OpenGate mohl být oslněn leda v tom smyslu, že ona slečna uměla výborně anglicky. (Mimochodem v testech z angličtiny dopadla o několik bodů hůř než já, což ovšem také nic neříká o kvalitě výuky angličtiny na naší škole. O mých setkáních s angličtinou na MFF by se ale dal napsat docela vtipný článeček...)
2Cajhi: Je to jen jeden ročník. Někdy se povede, někdy ne... Klidně můžeme být desátí a příští rok první, přičemž ani jedno o naší škole nic zvláštního nevypovídá. Je ale pravda, že by se měly shromažďovat údaje, aby bylo z čeho dělat dlouhodobější statistiku.
Ohledně videa s tebou nemohu souhlasit. Profesorka Vlčková se opírala o jeho uměleckou kvalitu ne v souvislosti s uznáním seminární práce z IVT, ale v souvislosti s vystavením na web školy, což zcela chápu. O financování nemá smysl mluvit -- ať vznikne propagační video na koleni nebo komerčně, může být stejně dobré. Pokud ale dobré není, ať už autor čerpá finance odkudkoliv, nemělo by se prezentovat jako propagace školy.
Také nevidím důvod, proč by měl smět kritizovat jen člověk renesanční. Pokud něčemu rozumím, mohu se ozvat.