Úvod | Aktuálně | Výuka | Úspěchy | Přijímačky | Fotogalerie | Fórum | Projekty | Různé | English
O škole    Stránky    Ostatní    Sovy    Burza    Kladno    KMD    
O škole
Zde se můžete vyjádřit k veškerému dění ve škole...

Vložit nový příspěvek

Vložit nový příspěvek

              

Zobrazení příspěvků

7. 3. 2010, 21:15
B-) já...n (gmail com alt64 smyckaj)
Beruška: Myslím, že hodně dlouho do historie nenajdeš dobu, kdy se nedal získat vysokoškolský titul za něco co přímo nesouvisí s inteligencí (tak jaks' jí zadefinovala ty).
7. 3. 2010, 14:46
Beruška (volny cz alt64 ivana4)
Ve skutečnosti se košíkářství na střední myslím studovat dá. Ale to, co se snažím naznačit, je fakt, že v odstupňovaném vzdělávacím systému by se (nijak pejorativně řečeno) intelektově, popřípadě prakticky méně náročné činnosti měly studovat na nižším stupni. K tomu, aby byl člověk dobrý košíkář, nepotřebuje krom výcviku a vrozené zručnosti prakticky nic, takže se na to dá v pohodě přihlásit ihned po základce. Kdo chce být jaderný fyzik, musí znát minimálně matematiku a fyziku do určité hloubky, přičemž učivo základky na to rozhodně nestačí a taky na to musí mít hlavu.

Inteligence má jistě mnoho podob. Teďka píšu na něco podobného domácí úkol, takže s tebou souhlasím, nicméně se stále nerovná zručnost nebo vůbec jakákoliv činnost, kterou zvládá nízké procento populace. Jde o ty úkony, při kterých musíš hodně přemýšlet a hledat souvislosti.

Jestli jsou umělecké činnosti řemeslo, to si netroufám odhadovat, neb ani do jedné kategorie pořádně nezapadají. Řemeslo je o zručnosti, což jistě umění je, nicméně pak tam máš také rozvinutou teorii, která už spadá do vědy. Takže jsou i nejsou. Asi záleží na tom, co konkrétního chceš v divadle nebo hudbě dělat.
7. 3. 2010, 2:13
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2Beruška: Zajímalo by mě, jaké instituce máš na mysli. Pokud jde o vzdělávání, nevidím důvod danou věc oddělovat od školství. A košíkářství nepochybně vzdělání potřebuje. (Já třeba plést košíky neumím. Někdo by mě to musel naučit.) Kromě škol si pod vzděláváním představím maximálně různé zájmové útvary a rekvalifikační kurzy, případně oddělené přednášky organizované čímkoliv. Pokud ale někdo chce být od začátku života košíkářem a košíkářství se nedá zvládnout během střední školy (ani specializované), proč by neměl mít možnost ho studovat na VŠ?
Případně ještě jinak - jak rozlišíš řemeslo a akademickou činnost? Hudba a divadlo jsou řemesla?
Mně přijde, že jediné, co může dělat nějakou VŠ zbytečnou, ergo nepatřičnou, je fakt, že to samé se člověk může naučit na nějaké SŠ (případně VOŠ). Jiný důvod nepatřičnosti mě nenapadá.
6. 3. 2010, 21:43
Beruška (volny cz alt64 ivana4)
Aby sis to nevyložil špatně: Nemám nic proti lidem, co pletou košíky, jenom si myslím, že by na výšky měla patřit akademická činnost a řemesla by se měla přenechávat jiným institucím.
6. 3. 2010, 20:45
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2Beruška: To by byl případ takových přijímaček, kdy se nebere na kapacitu školy, ale na nějakou danou bodovou úroveň. Takovou střední školu neznám. Nejde o to "zvládnout přijímačky", ale "zvládnout je lépe než ostatní". A to je v konkurenci přijímacího řízení osmiletých gymnázií obvykle dostatečné síto.
Přijímačky slouží k seřazení uchazečů podle momentálního výkonu a je tiše předpokládáno, že ten odpovídá výkonu dlouhodobému. Promítá se v něm více věcí - aktuální příprava atd. - ale dohromady tento má dostatečnou vypovídací hodnotu. Bere nejlepších n.
Lehčí zkoušky tedy mají za následek jen to, že na špici se může nahromadit více studentů s málo rozdílnými výsledky, všemi blízko maxima. Dokud takový chumel podobných výsledků netvoří množství uchazečů přibližně rovné kapacitě školy (n), na obtížnosti testu vůbec nezáleží.

Inteligence je podle mě relativní veličina. Psychologové by se mnou zajisté souhlasili, že jí existuje mnoho druhů. Pokud je pletení košíků odborně tak náročná činnost, že se nedá zvládnout v rámci střední školy, nevidím důvod nějak ohrnovat nos nad tím, že existuje VŠ, která jej přednáší. Zároveň mi přijde logické, že podniky budou rozlišovat mezi košíkářem a jaderným inženýrem z ČVUT. Pak nikde nevzniká problém - pokud se mi košíkářství nelíbí, půjdu studovat fujtajfl.
6. 3. 2010, 16:55
Beruška (volny cz alt64 ivana4)
Hmf, řekla bych, že je tu jeden problém: Všichni automaticky očekávají, že osmileté gymply jsou automaticky útočištěm a střežištěm nadaných dětí - ale kde to máte potvrzené? To, jací žáci se dostanou na školu, je věc přijímacího procesu, který na některých školách může být tak jednoduchý, že ho zvládne i podprůměrný žák. Není totiž škola jako škola.

Je to bohužel totéž jako očekávat, že vysoká škola je pro inteligentní lidi. V dnešní devalvační době, kdy se na ní dá studovat snad i pletení košíků, je tento výrok bohužel přežitek.
6. 3. 2010, 0:43
Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
Vážená paní, obávám se, že almanachů vydaných ke stému výročí je již jen velmi málo, jsou-li vůbec nějaké k dispozici. Pokusím se zjistit a ozvu se Vám. Děkujeme moc za Váš zájem.
4. 3. 2010, 16:49
:-) hluchawka (centrum cz alt64 koprivova k)
Dnes jsem se dozvěděla o almanachu vydaném ke stému výročí školy - dá se ještě někde sehnat ? Moc bych o něj stála, moc ráda na gymnasijní roky a profesory vzpomínám ....
28. 2. 2010, 15:12
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2Věra Scheirichová: I tak děkuji za odpověď. Teď jen aby něco napsal ještě někdo, kdo na věc kouká z pohledu toho, kdo "zbyl" na základce.
28. 2. 2010, 12:11
Věra Scheirichová (seznam cz alt64 verasch)
Odpověď Palcovi, i když nejsem lid čtyřletého studia. Když před už dost lety (1997) odcházela moje dvojčata spolu s několika dalšími ze základky do víceletého (tehdy šestiletého) studia, komentovali to učitelé základky, že je jim to líto, ale že se nediví. To teda není k atmosféře na základce, ale spíš k názorům těch učitelů.
27. 2. 2010, 21:45
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
Otázka do lidu čtyřletého studia (a případných návštěvníků z řad základoškoláků): Co si o tom myslíte vy? Odcházel od vás ze třídy někdo na víceleté gymnázium? Změnilo to nějak vaši třídu - atmosféru, styl výuky, ...?
27. 2. 2010, 21:42
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2já...n: Na druhou stranu se už v páté třídě snadno pozná, že patří mezi "ty jiné". Myslím si, že problém se spolužáky na ZŠ měla nemalá část studentů osmiletého studia. Takové to potom žene na gympl víc. A nějaké aspoň trochu objektivní síto jsou přijímačky. Přihlásit se může kdokoliv, berou se nejlepší. Když se někdo nepřihlásí a má na to, jeho problém. (Že to záleží spíš na rodičích, to je druhá věc.) Jistě, na přijímačky se někdo může dlouho připravovat a spoustu věcí do sebe jenom tak nacpat, ale kdo na to nemá, stejně během studia brzy pozná, že to není ono a vypadne. A nebo ne a pak je to v pořádku, protože mírný nedostatek onoho nadání dokáže kompenzovat i dlouhodobě pílí.
Problém s učiteli na základce mám doteď. Sestra se mě občas přijde zeptat na něco ohledně matematiky, fyziky nebo angličtiny... :-) O tom, jestli by kvalitnější být reálně mohli, se můžeme bavit ještě dlouho, ale nemám pocit, že by se někdy v poslední ani dohledné budoucí době něco v tomto ohledu měnilo (čti "nikdo na vyšších místech na tom nechce nic měnit"). Nízké platy, málo lidí se zájmem o takovou práci, blablabla... Však tohle se omílá opravdu všude. Zato pohled učitele ZŠ na odchod nadanějších studentů na víceletý gympl jsem teď potkal poprvé.
27. 2. 2010, 20:54
B-) já...n (gmail com alt64 smyckaj)
Palec: Myslím, že o tomhle se diskutuje docela často. Na jednu stranu mi přijde, že v páté třídě se na dítěti fakt nepozná, jestli by mělo být zařazeno mezi "ty nadané", na druhou osobně jsem byl vážně rád, že jsem se na gympl dostal.
Osobně si myslím, že většina "nadaných" dětí nemá na základní škole problém ani tak se spolužáky jako s učiteli (vidím to u bráchy, který na základce zůstal). U těch se na rozdíl od spolužáků dá zařídit, aby byli kvalitnější.
27. 2. 2010, 19:49
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
Právě jsem dočetl článek s dost zajímavým pohledem na víceletá gymnázia - do určité míry jsou problémem pro základní školy. Popravdě řečeno, takhle jsem nad věcí dosud neuvažoval a velice doporučuji k přečtení. http://www.vitalia.cz/clanky/viceleta-gymnazia-nevyrovnane-skolstvi/
26. 2. 2010, 21:55
:-) eko (seznam cz alt64 K u b i k 1)
Zdravim ctvrtaky, muzu se zeptat jestli se nekdo chystate na ekonomku?? pokud ano jakou mate pripravu na prijimacky?? diky :)
23. 2. 2010, 22:00
:-) Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
Bunda i sako našly své majitele. Ještě nám zbylo jakousi výměnou černé sako velikosti 54. Je uloženo ve škole v kabinetu č.52.
20. 2. 2010, 12:59
:-) Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
Přeji krásnou sobotu po plese všem maturantům a všem návštěvníkům plesu! Děkuji všem studentům - pořadatelům za pomoc při organizaci!
DŮLEŽITÉ - pokud některý mladý muž postrádá černé sako nebo bundu Funstorm černo-zeleno-šedou, tak jsou uschované u mne a v pondělí budou od 9 hodin v kabinetu č.52.
3. 2. 2010, 21:49
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2Nikoušek: Co o tom vím, všichni profesoři (bez ohledu na předmět) ze začátku důkladně opakují. Je to potřeba, aby se třída srovnala a naběhla na styl výuky, který se u nás uplatňuje. Celkově si myslím, že výuka jazyků na základních školách není na nijak vysoké úrovni, takže se za tu dobu s trochou snahy určitě stihneš dostat na úroveň ostatních.
3. 2. 2010, 21:29
:-) Aneta
jojo, myslím že se na úroveň a druh jazyka bere ohled, při zařazování do tříd :).
3. 2. 2010, 20:41
Nikoušek
Zdravím :) Mám dotaz ohledně jazyků na škole. Když bych přecházela k vám na 4-leté studium a mám na základce němčinu, můžu i přes to si jako druhý jazyk dát němčinu, ale jako začátečník? Němčina totiž u nás na škole docela chátrá :(
Díky :)

Alpiq
generální partner školy

Sambar sport
sponzor školy

© Gymnázium Kladno 2004-2024
Kontakty    Partneři    Webmasteři    Novinky    Vyhledávání (pre-alfa)