O škole
Zde se můžete vyjádřit k veškerému dění ve škole...
Vložit nový příspěvek
Zobrazení příspěvků
29. 3. 2009, 20:38
yaro
gothicman je holt muž bez nervů...
29. 3. 2009, 20:26
gothicman
Petra: tlak ze strany rodicu bych nekdy i pochopil, ale tlak ze strany skoly? to si teda moc nedokazu predstavit, ale budiz...
29. 3. 2009, 20:13
Zuzana Vlčková (
volny cz alt64 zuzvlc)
To Babadev - na ty závěsy jsem nezapomněla, byla jsem se podívat a chápu. Bohužel se zdá, že studenti se závěsy ve jmenované učebně nenaložili právě vhodně (viz ustříhávání)., takže to tímto po... do příštích investic. Budu to zkoušet. Vím, že ani ty původní závěsy nejsou nijak skvělé. Ale finance jsou limitované.
29. 3. 2009, 19:43
Petra
2gothicman: To bys koukal, kolik mejch známejch si chodí pro antidepresiva kvůli vydatnýmu přispění školy. Sama jsem naštěstí ještě tak daleko nedošla (a doufám, že mi to vydrží), ale někdy je ten tlak docela neúnosnej, takže i vcelku chápu :) To tě tedy obdivuji, že jsi takový železný muž a jen tak se tě něco nedotkne :-D xD
29. 3. 2009, 19:34
gothicman
yaro: s diakritikou nastesti na netovych diskuzich nepisu od svych....ctrnacti?:)
Andys: nejake hloupe povidani profesorek na moji motivaci nastesti nema absolutne zadny vliv a stejne je na tom, aspon teda doufam, naprosta vetsina studentu tohoto ustavu:)
29. 3. 2009, 18:36
Andys
to nebude rozdvojenou osobností :D:D
29. 3. 2009, 18:26
Petra
Yaro: Hale, rozdvojená osobnost je nemoc... Tak se moc nesměj :(
29. 3. 2009, 18:21
yaro
2gothicman: jen jestli ten fanfán tulipán nejsi ty...to by ti bylo podobný:D
Taky mám docela problém věčně poslouchat od určitých profesorek to, že my na osmiletej gympl nemáme, a když se to porovná a bla bla bla... Je jasný že za to osmiletej gympl nemůže. Stejně jako my (čtyřletej), ale bohužel to musíme poslouchat už tři roky pořád dokola. Nikdo z profesorů, kteří občas vyřknou onu krutou pravdu, si neumí ani představit, jak dokáže podobnej výrok studenta demotivovat. To se netýká jen toho porovnávání mezi ročníky. Vůbec bych řekla, že někteří profesoři dokážou shodit studenta třeba u zkoušení tak, že by si nejradši vyklidil skříňku, ačkoliv by se dalo předpokládat, že na škole jako je ta naše nám půjdou všichni vstříc. To je holt smůla...
29. 3. 2009, 17:42
Palec (
centrum cz alt64 softmalecek)
2gothicman: Opakování jsem si všimnul také a původně jsem na něj chtěl reagovat, ale nakonec jsem usoudil, že své správcovské povinnosti dostatečně splním tím, že alespoň přibližně vysvětlím systém, kterým příspěvky posuzuji.
Pokud se tedy čeká, že budu reagovat konkrétněji, potom říkám, že jako správce a moderátor v diskuzi vystupuji jen v některých případech. Častěji vystupuji jako řadový účastník diskuze, protože chci něco sdělit nebo se naopak něco dozvědět. Zavedení odlišného značení běžných a adminských příspěvků už mám v seznamu úkolů.
29. 3. 2009, 17:24
Babedev
Chci se jenom zeptat na zmiňované závěsy do třídy 16? Jesli už se něco podniklo,nebo se nebude podnikat?Pardon, nechci nikoho uhánět....
29. 3. 2009, 17:09
Petra
Podle mýho názoru zrovna Palec není klasickej šprt, je to chytrej člověk, kterej se zajímá o určitý okruh věcí a má talent, a to je samozřejmě skvělé :) Palcův příspěvěk mi přišel docela přínosnej narozdíl od FT... Nikdo ho přece nenutí dlouhý příspěvky číst :-D Navíc jsem nechtěla, aby se díky mý prořízlý puse dostal do války čtyřletej gympl s osmiletym :-DD Jde mi jen o dvě konkrétní profesorky na škole, které, jestli čtou zrovna tyhle řádky, by si měly uvědomit, že nám tím docela zašlapávají ego :)
29. 3. 2009, 16:51
gothicman
yaro: nenapadlo te, ze treba caste opakovani jednoho slova nebylo zpusobeno malou slovni zasobou, ale snahou jeste vice zduraznit a poukazat na zminovane sluvko?:)
29. 3. 2009, 16:23
Zuzana Vlčková (
volny cz alt64 zuzvlc)
Tak já bych také ráda přispěla ještě svou troškou do mlýna. Slova o "elitě národa" jsou mi velmi vzdálena. Kdo to je? Je to asi osobnost, která bude jednou v encyklopedii.
Nikdy jsem ta slova nepoužila a nezamýšlím je použít o studentech našeho osmiletého gymnázia, jakkoliv si o mohých z nich myslím, že mohou dosáhnout výjimečných cílů...
Já fandím všem studentům našeho gymplu a přeji vám, aby se vám všechno povedlo.
Osmiletý gympl má podle mne své výhody i nevýhody.
Děkuji moc Palcovi, že zmínil onen "patriotismus", který by neměl být povyšováním, ale vyjádřením vztahu ke škole. Ten se bezpochyby projevuje a "škola" ho vítá. Projevuje např. v příspěvcích našich bývalých studentů na aktuálních seminářích a podobně. Určitě to souvisí s emancipovanějším vztahem s pedagogy, protože jejich spolupráce trvala třeba opravdu osm let.
V tomto ohledu mají možná studenti čtyřletého studia jistý handicap (časový), ale nikdo jim určitě neklade překážky zapojení se do věcí, aktivit.
Moc bychom si přáli, abyste se i vy "z čtyřletého" stali "patrioty" naší školy, i když s námi strávíte jen 4 roky. To je i tak dost dlouhá doba, která by nemusela znamenat jen překlepání výuky, napsání úkolů a vyřešení písemek.
Fandím vám všem a přeji úspěchy, v tuhle chvíli zejména maturantům.
29. 3. 2009, 15:07
yaro
fanfán tulipán: já si myslím, že palcův příspěvek je docela dobře napsán, narozdíl od tvého, který trpí drobnými stylistickými nedostatky jako je časté opakování jednoho slova z důvodu malé slovní zásoby, způsobené patrně ne zrovna střízlivým stavem, ve kterém byl vyprodukován...což tě zčásti omlouvá, ale ty duševní zvratky jsou tam přece jen navíc...
Palec: i mně bylo na základce spíláno do šprtů, ačkoliv toho, kdo mě zná, by to v životě nenapadlo:D "naštěstí" jsem se to brzy naučil řešit pěstmi, takže si spolužáci přestali dovolovat:) a to s tím zdravením spolužáků ze základky, to je taky přesný:D
29. 3. 2009, 15:01
Palec (
centrum cz alt64 softmalecek)
2Fanfán Tulipán: Délka není důvodem ke smazání příspěvku; tím je absence myšlenky, urážlivost a porušování dalších místních pravidel diskuze. Tato pravidla jsou bohužel ještě pořád zvyková a tudíž je určuji především já. Časem si třeba najdu čas na sepsání.
Vystavení dlouhého textu je tedy v pořádku, zvlášť s ohledem na úzkou návaznost na velmi dlouhou diskuzi, která probíhala před ním. Pokud se ti podobné výtvory nechce číst, přeskakuj je. :-) Nikoho nenutím, aby četl všechny příspěvky na fóru, potažmo všechen další materiál na tomto webu; jedinou výjimkou je, když se hloupě ptá, přestože by si odpověď mohl v již napsaném snadno najít.
29. 3. 2009, 14:38
Mythio
Hh a mě se to líbilo, vystihuje to příběh hodně gympláku (včetně mého). V některých pasážích jsem se skutečně našel...
29. 3. 2009, 14:07
Fanfán Tulipán
Tento dojemný lidský příběh plný duševních zvrtaků patří na tvůj blog, kde si ho přečte snad jen několik chudáků, které předem lituji. Správče, příspěvky takto dlouhé bys měl mazat, bohužel ale, správče, jsi i autorem tohoto ubíjejícího vyprávění. Takže, správče, dávej sem prosím jen odkazy na své texty s komentářem: "Nevhodné pro čtení ve střízlivém stavu." Díky, správče.
28. 3. 2009, 21:36
Palec (
centrum cz alt64 softmalecek)
Velice zajímavá diskuze. Možná bych také přispěl svojí trochou do mlýna. Byla tu několikrát řeč o držení si iluzí. A to je podle mě úžasný výchozí bod, kde můžu vyprávění začít.
Na začátku první třídy základní školy jsem žil v představě, že škola je místo, kde se člověk může dozvědět to, co pro život potřebuje a co ho zajímá. Přišlo mi celkem přirozené, že by to tak měli brát i ostatní děti; brzy jsem byl z omylu svými spolužáky vyveden. Moje ambice mířily oproti většině ostatních výš, takže jsem přešel na ZŠ s rozšířenou výukou jazyků, která v té době byla považována za prestižní.
Jelikož i v novém třídním kolektivu jsem byl trpěn jako vyhlášený šprt (který se ovšem počínaje čtvrtou třídou nikdy nic systematicky neučil), získal jsem o škole novou představu, jak by měla fungovat. Uvědomil jsem si i to, na co tu upozorňovala prof. Scheirichová - kolik času v životě člověk prosedí v nějakém vzdělávacím zařízení. Bez aspoň minimální soudržnosti třídy, v lepším případě studentstva, je škola prázdné a studené místo, kde se člověk zdržuje krajně nerad. Iluze úžasného místa, kde se každý doví to, co by vědět chtěl, vzala za své.
Přesto mi zbyla ještě pořád představa ideální školy, kde bych studoval rád. Další změna mi neměla jak ublížit, tak jsem ji zkusil. A povedlo se. Přijímací zkoušky mě trochu rozhodily, protože pro mě představovaly první "písemku", kterou jsem napsal s víc než dvěma třemi chybami. Úvodní kurz mi ovšem dodal optimismu, noví spolužáci se totiž v myšlení dost zásadně lišili od těch starých. Vztahy ve třídě možná nebyly ani v prvním půlroce úplně ideální, ale byly docela dobré a časem se ještě zlepšily a usadily. Koneckonců zvyknout si na úplně novou třídu a novou, náročnou výuku chvíli trvá. A tentokrát se moje iluze zhmotnily. Nemusel jsem ze svých představ nijak slevovat a to mě dovedlo k tomu, že jsem si začal své třídy i školy poprvé opravdu vážit. Ona "nadutost" studentů z "óček" a "kameňáku" možná pramení právě z takového pocitu. Jen by se tomu mohlo říkat patriotismus. Když se to s ním přehání, je to špatně, ale v rozumné míře je potřeba; proto se ho profesoři také snaží podporovat monology o "elitě národa". Vymyslete jiný způsob, jak studenty motivovat!
Za těch necelých sedm let, co od mého nástupu do primy uběhly, jsem našel i na své třídě i na celém gymnáziu. To mi ovšem nebrání mít je rád. Kdybych byl v tomto okamžiku donucen jít někam jinam, hodně by mě to mrzelo a trápilo.
S bývalými spolužáky ze základek nejsem v kontaktu. Pár výjimek se dostalo na čtyřleté studium a s některými si pořád mám co říct. Ostatní ovšem - a neberte to nijak špatně - neznám. Neviděl jsem je třeba několik let a za tu dobu se změnili. Můžu si sice pamatovat obličej, jméno, pár starých dojmů, které na mě udělali, ale to je tak všechno. S některými se zdravím, s většinou ne. Mohlo by to být považováno za přezíravost, povýšenost, nadutost? Ano - "dostal se na gympl a zapomněl, odkud přišel". Vnímám to u sebe jako tyto vlastnosti? Rozhodně ne.
Doufám, že celá moje pointa je jasná. Za přezíravost, povýšenost a další negativní jevy mohou být mylně považovány zcela jiné pohnutky a ve své pravé podstatě jsou věcí čistě individuální. Nemyslím si, že by je naše škola podněcovala a že by byly mezi studenty nějakým rozšířeným neduhem.
Možná teď kazím dojem, ale neodpustím si ani mírně jedovatou poznámku. "Potom už se ani nedivím, že jakmile se s někým seznámím a dozví se, že chodím na kameňák, tak atmosféra trochu zhoustne." Není zrovna tohle předsudek zase z druhé strany? Opravdu je problém na straně gympláků? :-)
28. 3. 2009, 18:07
NoBoDy
Nemám zájem se nechat příliš zatáhnout do této diskuse, chtěl bych jen vyjádřit souhlas s gothicmanem i Petrou. Lidé, kteří se domnívají, že pokud se našprtají látku - lidé často bez vedlejších zájmů,sportu atd. - a dostanou z ní lepší známku než ostatní, jsou dle jejich názoru "chytřejší" (popírání tohoto je pokrytectví,i když snažit se to zakecat můžete;-)). To je bláhové a naduté, vzhledem k tomu, že v životě uplatníte jen mizivou část těchto dovedností. Ono vůbec říct o někom, kdo má skvělé známky, že je "chytrý", je relativní, a nevhodné. Inteligence totiž není přesně definovaná, má spoustu podob, a známky jí tedy nemusí vůbec odpovídat. Oproti tomu člověk, který se sice učí, ale soustředí se na své koníčky a obor, který ho zajímá, má mnohem lepší předpoklady do budoucna. A to nemluvím o tom, že je štastnější. Oni biflující se žáci - nabízí se tabuizované "šprti" mají zpavidla také velice nízkou sociální inteligenci, nejsou schopni pochopit lidi s jinými prioritami a mají tendenci je odsuzovat jako méněcenné a primitivní ( z čehož vychází gymplácká sebestřednost - hlavně u osmiletky). Uvědomte si že být příjemný, vtipný společník se v životě cení daleko více! Takové osoby jsou proto perspektivnější než vědátorští egoisté. Možná proto se nejdále většinou nedostávájí zde tolik oslavovaní premianti s nejlepšími známkami ?? ;-)