O škole
Zde se můžete vyjádřit k veškerému dění ve škole...
Vložit nový příspěvek
Zobrazení příspěvků
14. 5. 2008, 19:31
Martin Gora (
seznam cz alt64 martin gora)
Vas vzdelavaci ustav jsem absolvoval pred 11-ti lety.
Vzpominka na prof. Kolarovou, mou tehdejsi tridni, je vsak stale ziva, vyvolavajici neprijemnou pachut na patre. Ta vztahovacnost, nedostatek nadhledu, malost, to byla, panecku, skola... Vazne skvely... Tak trvala a intenzivni vzpominka, ze i ted, kdyz jsem na tenhle web nahodne narazil pri hledani klicovych slov "vokalni polyfonie", mi to stoji za prekonani vlastni lenosti a v dusledku za tenhle zlucovitej prispevek.
Nicmene, na ostatni profesorstvo, vzpomenu-li si, vzpominam celkem rad.
Martin Gora
13. 5. 2008, 23:07
Vedee (
seznam cz alt64 vedee)
Drahý Františku, jdi se podívat a přesvědč se sám, zdali je to tak žhavé, jak se zde píše....
13. 5. 2008, 22:54
romanhajek (o99a) (
centrum cz alt64 romanhajek)
Nezájem o školní časopis mě mrzí, o to spíš, že na počátku školního roku vypadal velice nadějně. Je zvláštní, že na jiných gymnáziích jsou školní časopisy ceněným artiklem (i když si nelze nepovšimnout, že někde to tak není a jinde studentské časopisy vůbec nemají). Ale, Andreo, asi se Ti povedlo vystihnout podstatu problému. Pokud si studenti přijdou těch svých pár hodin prostě "odsedět" a nic moc okolo je nezajímá, těžko hledat pro časopis odbyt i redaktory. Bohužel mám pocit, že těch "studentů-ve-výkonu-trestu" je na škole víc a víc... Což ale neznamená, že by Gymnazeen měl zaniknout. Ludvík Vaculík svého času ve své "edici Petlice" vydával třeba jenom tři kopie "časopisu", pro potěšení vlastní a svých blízkých. A podívejte, kde je Vaculík teď :-) Hodně štěstí.
12. 5. 2008, 21:53
František (
centrum cz alt64 franta)
A co má na za tablo 4.A, že je to tak žhavé?
12. 5. 2008, 20:59
tulkas4.C
co vím já, tak 4.C tablo neplánuje, i když u nás člověk nikdy nic neví
12. 5. 2008, 20:32
pozorovatel č.3
4.A ho vytvořila nejspíš teprv dneska, ale je to síla! Tak teď ještě s čím přijde 4.C! Musím uznat, že tohle je výzva!
12. 5. 2008, 20:09
Věra Scheirichová (
seznam cz alt64 verasch)
4.C žádné nemá - zatím?
4.A u Janouta (parfumerie na hlavní třídě)
12. 5. 2008, 19:23
dalsi pozorovatel
nevite kde jsou dalsi tabla z gymplu? ja si vsim jen tohi 4.B
12. 5. 2008, 15:09
nahodny pozorovatel
Tablo: 4.B sice s tablem soutěží a má ho vyvěšené už hodně dlouho, 4.A ho má ale mnohem výraznější a vtipnější!!! Gratuluji!!! Takový kýč tu dlouho nebyl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
8. 5. 2008, 22:47
Andrea Šustrová (
seznam cz alt64 andus2)
Ještě bych se ráda vyjádřila k reakcím na časopis.
Naivně jsem doufala, že všechno zvládnu sama - korektury, grafiku, organizaci, realizaci a ještě i přispívat vlastními články. Nezvládnu. Navíc těch volnočasových aktivit mám i bez časopisu dost, některé články jsem jen zběžně prohlédla a těch pár svých pouze napsala, často ani ne jako souvislý text, nýbrž jako několik vět za večer. Stačí hrstka takových večerů a máte článek, ovšem vám neznámé kvality - když už sotva víte, o čem je. Všem se omlouvám za tyto nedostatky, také mě to štve, to mi věřte. Pokusím se do procesu konečných úprav včlenit dalšího pomocníka, problém vidím jen v tom, že se přípravy každého čísla zbrzdí, a to aniž bych toto zbrždění mohla ovlivnit.
Jen dovolte několik připomínek. Je zajímavé až smutné, že Gymnazeen stojí za zmínku jen když je třeba upozornit na jeho chyby. Přestože jsem všechny čtenáře několikrát pobízela k reakcím, postřehům a článkům neomezených žánrem nebo tematikou, vesměs jediní autoři mimo redakci byli mí známí. Není to škoda? Copak už neplatí, že být "gymplákem" neznamená jen složit jakési počáteční zkoušky a pak tam prostě každý den chodit? Možná jsem naivní i v tomhle. Avšak vězte, že tu nejsme jen proto, abychom vás pobavili...děláme to především proto, že to baví nás.
Na závěr bych ještě ráda zopakovala, že pravopisné chyby v oficiálním školním časopise nemusíte a nesmíte tolerovat. Já sama je opravdu nepovažuji za standard a pokouším se s tím něco dělat. Děkuji.
8. 5. 2008, 12:15
Palec (
centrum cz alt64 softmalecek)
2Rodič 2: Všechno změny ve školství probíhají "on-the-fly", tedy "za letu". Žádný systém se s něm nemůže prostě vytvořit a fungovat už proto, že školství se také nemůže zastavit, vylepšit a znovu rozběhnout. Nějaký přípravný prostor dávají letní prázdniny, ale to je přípravný prostor spíš pro studenty než pro kantory.
Systém se jednou nasadil a buď s ním nikdo nic dělat nebude - potom je odsouzen k zániku - nebo se bude vylepšovat a vylaďovat. Jedině za běhu se chytí všechny chyby.
Jako problém se objevila pravidelnost zveřejňování známek. Bezva - o chybě se už ví, ale co dál? Teď by se tedy vedení školy asi mělo chytit za nos a začít to řešit. Zpoždění vzniká u profesorů, tedy první se vedení musí zastavit za nimi. Reakce profesorů se různí - jedna z nich je taková, že je málo počítačů v kabinetech, resp. se profesoři nestíhají vystřídat.
To už se dá řešit. Buď zvýšením počtu počítačů v kabinetech (dost nepravděpodobné) nebo zavedením nějakých jiných vnitřních opatření.
Ovšem pořád mluvím o případu, kdy se se systémem něco dělá. "Systém, který nefunguje, je k ničemu." Ovšem nefunkčnost systému se měří jen a pouze v neschopnosti opraváře. ;-)
Systém,který nefunguje,je k ničemu. Profesoři,kteří poctivě přehled aktualizují,odvádějí bohužel zpoloviny zbytečnou práci. Protože pokud rodiče(pro které byl systém zaveden) nemají včasný a kompletní přehled o studijních výsledcích svého potomka, bylo zbytečné ,,známky na internetu" zavádět. Diskuze o tom, kolik kdo má času,jak moc je známek a že si studenti mají známky zapisovat do indexu, je zbytečná. Jen potvrzuje,že přístup k tomuto systému není ze strany profesorů jednotný a ne každý ho akceptuje. To se ale mělo vyřešit před jeho zavedením.
8. 5. 2008, 11:22
Palec (
centrum cz alt64 softmalecek)
2Věra Scheirichová: Já to vím, ovšem nechápu, proč si potom profesor nezajde do počítačové učebny, která obvykle není na 100 % vytížená. Je fakt, že v kabinetech je počítačů málo.
8. 5. 2008, 7:54
Věra Scheirichová (
seznam cz alt64 verasch)
2jezžk: Někteří jistě mají, ale není jim nic platny - přístup do bakalářů je pouze ze školy. To jste nevěděli?
Tak to mě překvapuje, že většině učitelů dělá problém práce s počítačem. Možná jsem naivní, ale podle toho, co si nosí za materiál na hodiny, to vypadá, že si umí něco vythledat, zformátovat a vytisknout. Takže v takovém případě musí být vkládání známek do formuláře pouhá drobnost.
Ale jak říkám, možná jen mám růžové brýle :D
Věra S.: učitelé nemají počítač i doma?
7. 5. 2008, 16:58
Věra Scheirichová (
seznam cz alt64 verasch)
Mně připadá, že zapisovat známky do Bakalářů není - technicky - problém. To jde opravdu zvládnout a žere to i známky "mezi", tedy např 1-2, počítá to průměry (vážené) a jisté nejmenované, ale výše podepsané to dokonce zbavuje obavy, co by se stalo, kdyby se ztratil papírový klasifikační seznam.
Spíš se nám někdy stane, že si navzájem blokujeme počítač, protože čím víc si na tu techniku zvykáme, tím víc si pak u ní překážíme. Takže není zrovna možnost, odloží se to, pak zas není čas a pak se zapomene. To asi není z naší strany omluva, pouze vysvětlení. A studenti, kteří mají občas (?) taky problémy s dodržováním termínů, by to mohli chápat.
Beruška: to si nemyslím, že je to množství známek, které profesorům zabraňuje zapisovat známky. Jsou tací, kteří zapisují a tací, kteří ani neví, že tento způsob existuje :-( např. nejmenovaná profesorka němčiny ještě nikdy nic nezapsala.
6. 5. 2008, 20:26
Palec (
centrum cz alt64 softmalecek)
2Beruška: Já si myslím, že většina profesorů nemá ráda počítače a není zvyklá na nich pracovat. To je celý problém, proč si stěžují. Ano, známek je poměrně dost, ale aspoň jednou za týden nemůže být problém sednout k počítači a tu stovku číslíček naťukat.
Přiznávám ovšem, že jsem neviděl vkládací rozhraní programu Bakaláři a je možné, že je špatně navržené a známky se pak nevkládají až tak snadno. Co jsem ale z jednotlivých vyjádření našich kantorů slyšel, měl by pro jednu písemku být vlastně jeden velký formulář, kde každý řádek je jeden člověk a známky se tam sází jako na běžícím pásu. Jednoduché a inteligentní řešení.
2 Palec: Já jsem vůči tomuhle skeptická, neboť většina profesorů si stěžuje na množství známek, které musí do systému čas od času zadávat. Známky na netu byly dobrým nápadem, ale obtížně se to realizuje.