Stránky
Diskuse o stránkách - co by se dalo zlepšit a podobně
Vložit nový příspěvek
Zobrazení příspěvků
18. 11. 2013, 1:19
Palec (
gmail com alt64 malecektomas)
Ad můj předchozí příspěvek, by bylo jasné, co jsem měl na mysli: Internet je podle mě jediná opravdová sociální síť a na téhle síti už GK svůj profil má. Právě si prohlížíte jednu z jeho podstránek. Ano, na sociální síti by měly být rozvrhy, suplování, seznam členů profesorského sboru, aktuality ze života školy a města, diskuze studentů a pedagogů (fórum), …
Kdybychom chtěli profil na jiné síti, je zbytečné tam vytvářet něco úplně nového. Obecnější než Internet ta síť nebude. Jde tedy o to, abychom vybrali vhodný obsah z našeho webu a exportovali jej na cílovou síť. To by nemusel být až takový problém, jak by to mohlo vypadat, s tím mám z KSP trochu zkušeností.
Aktuální zůstává otázka, kdo se bude o profil školy starat, ať už na libovolné síti. Tenhle web podle mě žije daleko méně, než by si zasloužil, a po technické stránce je v klinické smrti. Občas ode mě vyjde pokus o resuscitaci, nebo spíš možná na poslední chvíli zabraňuju odpojení od přístrojů, ale to nikam nevede.
18. 11. 2013, 1:04
Palec (
gmail com alt64 malecektomas)
@Jonáš Ono by šlo argumentovat, že škola je součástí sociálního života. Mně jenom přijde, že je scestný pohled Internet = počítačová síť, Facebook = (Ta) sociální síť. Internet má sociálních featur až až.
Jeho liberalita dokonce dovoluje bandě asociálů trhnout se a postavit si v koutku budku, kde se budou scházet stranou od ostatních. Všechny ostatní i sebe navzájem začnou pomlouvat, podaří se jim uvnitř rozjet hroznou drbárnu a natolik je to začne bavit, že budou zvát další a další, aby se k nim přidali a něco práskli na sebe a své blízké. Aby jim žádné drby neutekly, z budky pokud možno nebudou vylézat, ven budou jenom posílat pozvánky a to samé budou chtít po nově příchozích. Budka se bude plnit a zvětšovat, až uvnitř bude asociálů tolik, že začnou za asociály označovat všechny ostatní.
Z pohledu člověka zvenku nastává dilema. Jít dovnitř, nebo zůstat venku? Nebo se snažit běhat sem a tam? Co mě stojí jakou oběť?
Neomezené drbání mě nebaví, není pro mě důležité. Chci si jenom občas s někým popovídat, dojít na koncert, do hospody, … Chci se ale bavit jak s těmi vevnitř, tak s těmi venku. Ideálně venku, protože mačkat se vevnitř a trpět vymyšlenými omezeními samosprávy budky nechci, navíc když dychtivě poslouchá každé moje slovo, i když jí není určeno, a naopak si bude hrát na hluchou, když po ní něco budu chtít. Klidně bych se bavil i skrz okno nebo dveře, ale to je právě to, co se s touhle budkou dělat nedá.
Podle mě jsou sociální sítě dobrý nápad s (v současné době) mizernou implementací, kde Facebook je asi nejhorší. Podle mě je komunikace základem života ve společnosti a sociální sítě ji zásadním způsobem pokřivují a blokují. Centralizace nikdy nebyla Internetu vlastní, přesto se v mnoha podobách už objevila a vždycky se zjistilo, že má zásadní mouchy. Až mi někdy zbyde čas a chuť, zkusím se porýpat v Diaspoře a zjistit, kam to zatím dotáhly decentralizované sociální sítě.
17. 11. 2013, 20:20
Monika
2fauní: přečetla jsem si všechny příspěvky a nikde jsem nenašla,že by byl Michal poslán někam. Pouze zde několik lidí vyjádřilo svůj rozdílný názor na facebook a od toho snad diskusní fóra jsou,aby se diskutovalo a ne slepě souhlasilo s prvním příspěvkem. Nebo se snad mýlím?
15. 11. 2013, 15:36
Jonáš
Tak já, další bývalý student, taky vyjádřím svůj názor. :-)
Nevím, co by na takové školní facebookové stránce vlastně mělo být. Facebook je „sociální síť“. Ve slovníku se pod heslem „sociální“ skrývá: „Týkající se lidské společnosti, vztahů mezi lidmi ve společnosti.“ Chápu, že mají na Facebooku profil jednotlivci, kteří tam sdílejí své zážitky a emoce – ale co tam má dávat škola? Rozvrhy? Známky? Plánované písemky? Reportáže ze školních akcí? To vše podle mě patří na oficiální web. Má na té stránce být diskuse o škole s osobními názory studentů a pedagogů? Na to je dobré místo tady – a přesto se zde příliš nediskutuje a jenom málokdy to tu ožije. Nebo tam má náš gympl lajkovat příspěvky strašeckého gymnázia, které si přidal do přátel? :-)
Další problém spočívá v nalezení někoho, kdo se o to bude starat. Tento web administruje z největší části člověk, který se školou už pár let nemá moc společného, protože to nikdo jiný dělat nechce. Aktuality a články sem posílají buď pedagogové nebo někdo, koho k tomu přemluví a napůl donutí. Nemá podle mě cenu tříštit síly tím, že se založí ještě jedna stránka, která bude daleko mrtvější, než tahle.
15. 11. 2013, 12:06
Věra Scheirichová (
seznam cz alt64 verasch)
2fauní: Student se slušně ozval, byl mu slušně vyjádřen názor webmastera... no a bylo po slušnosti. Nastoupil smutek nad tím, "kam to kladenské gymnázium dotáhlo" a ironické odkazy na Oxford, Harvard atd.
15. 11. 2013, 11:28
fauní
Jistě, když se ozve bývalý student a slušně vyjádří svou připomínku ke škole, pošlete ho všichni někam, co se vůbec stará.
4. 11. 2013, 16:03
Věra Scheirichová (
seznam cz alt64 verasch)
2Michal: Víte co, tak si běžte smutnit někam jinam. Tady vám jenom názory lidí, kteří nesouhlasí právě s vámi, otravují život (-;
4. 11. 2013, 15:46
Markéta Šťáhlavská (
email cz alt64 stahlavska)
Milý Michale,
všechny české školy jistě nemají založenou stránku na Facebooku, Twitteru a dalších sociálních sítích, takže opravdu nechápu, proč za to kritizujete zrovna Gymnázium Kladno.
Ohledně užití sociální sítích by s dovolením citovala Věru - cokoliv může být dobrým i zlým sluhou. Každý má svůj názor na sociální sítě, někdo je může vychvalovat a někdo kritizovat. (Zde bych měla podotknout, že Facebook a Twitter používám, ale respektuji ostatní - např. Palce, kteří účty na sociálních sítích nemají. Tak ať, stejně je lepší žít realitou! :-) ) Tak je tomu u všech věcí v životě, proto nemá smysl úmyslně vytvářet rádoby kontroverzní debatu za účelem hádky.
Chtěla bych také podotknout, že sociální sítě jsou v osnovách školního vzdělávacího programu, čili je škola neignoruje. Obecné informace jim o nich podává. A že škola nejde s dobou? Hlavními aspekty pro modernost školy jsou účty na FB, Twitteru a dalších soc. sítích? To snad ne - škola má moderní počítačové učebny, laboratoře a promítací třídu. Nedávno se "upgradovala" studovna na zcela novou knihovnu. No, já teda nevím jestli je náš gympl staromódní...
4. 11. 2013, 15:21
Michal (
gmail com alt64 tuchomerice)
Věra: "Já bych všechny ty internety zakázal, vždyť každého jen otravují". Neuvěřitelné. Je mi smutno, kam to Gymnázium Kladno dotáhlo :-(
4. 11. 2013, 14:55
Věra Scheirichová (
seznam cz alt64 verasch)
2Michal: Ovšem to byste měl rovněž lobovat za účast studentů (i profesorů?) kladenského gymnázia ve Vyvolených a Superstárech a jak se všechny ty vyfikundace jmenují, neboť ty jsou také hrozně in.
Já na rozdíl od Palce proti facebooku nic nemám (možná proto, že nejsem informatik a tak do toho nevidím), myslím si, že cokoliv může být dobrý sluha, ale zlý pán, ovšem argumentovat jakousi pofidérní povinností gymnázia mít účet na fb je poněkud.... laskavý čtenář si adjektivum doplní sám.
4. 11. 2013, 14:18
Michal (
gmail com alt64 tuchomerice)
Ne, nemáte pravdu, sociální sítě si klidně ignorujte soukromě, ale pokud totéž děláte ve (vzdělávací!) instituci, nedržíte krok s dobou, je mi líto.
Stanford University, Oxford a Harvard by měli evidentně přehodnotit veškeré svoje aktivity na sociálních sítích (a že mají značné portfolio). Napíšu jim, že kladenské gymnázium vidí věci jinak, třeba je to zaujme a zruší všechny svoje účty na Facebooku, Twitteru, Instagramu, YouTube a jinde.
Stejně si ale myslím, že Vaše příspěvky jsou provokace, protože tohle nikdo nemůže myslet vážně.
3. 11. 2013, 15:31
Palec (
gmail com alt64 malecektomas)
@Michal: Diskuzi bych prosil bez osobních útoků.
Kde je napsané, že sociální sítě jsou jednoznačně pozitivní entity a každý je musí používat a propagovat? Myslím, že webmaster vzdělávací (i jiné) instituce si je může dovolit ignorovat jak soukromě, tak v zaměstnání, pokud zaměstnavatel nežádá jinak.
Srovnávání s učitelem matematiky je na místě, pokud jde o zmiňování sociálních sítí ve výuce informatiky. Tam by určitě být měly, jenom se musí začlenit citlivě. Vyžadování účtu na konkrétní službě kvůli možnosti účastnit se výuky je podle mě přes čáru a doufám, že se to nikde neděje.
Poznámka o sociálních sítích a gymnazistech mi přijde jako primitivní agrese a pokus vyvolat hádku nesmyslným tvrzením, takže se mu dál nebudu věnovat a totéž doporučuji ostatním diskutujícím.
Začněte brát drogy, jinak nezjistíte, jestli jsou tak zlé, jak si myslíte. Tenhle typ argumentu nepřijímám. O sociálních sítích toho myslím vím dost, abych se byl schopný informovaně rozhodnout, že je nechci používat. Konkrétně Facebook doporučuji nepoužívat i ostatním, protože jsem přesvědčen, že se jako firma chová špatně a jako služba nemístně omezuje své uživatele a manipuluje jimi. Sociální sítě ignorovat nelze – ale lze si je držet co nejdál od těla. To potřebuje dost aktivity.
V čem jsou počítače zlo? Papír a tužku samozřejmě používám.
Výrok o výchovném účelu nepropagování Facebooku myslím vážně, stejně jako drtivou většinu zbytku toho, co jsem kdy napsal. Nadsázku používám relativně zřídka. Pokud něco myslím v nadsázce, obvykle k tomu dávám smajlík nebo jinak zajišťuji, aby byla poznat. Díky za optání, doufám, že si dál budeme rozumět.
Jak se na škole pozná, že drží krok s dobou? V čem přesně je to studentům prospěšné? Měla by škola prosazovat uniformy podle poslední módy? Měla by instalovat na chodbách a v učebnách průmyslové kamery, jak se běžně děje (a dříve nedělo)? Myslím, že odpovědi budou dost subjektivní, i hodnocení a výběr školy je velmi subjektivní záležitost. Na objektivní rovině bych se tedy držel toho nejdůležitějšího, což podle mě jsou obsah výuky, jeho využitelnost a vztah mezi školou a studenty.
Nebylo by dobré, kdyby se školou nebylo možné komunikovat elektronicky, ale to naštěstí není ten případ. Elektronických komunikačních prostředků existuje nepřeberné množství a není na škodu, že škola využívá jen ty základní. Aspoň doopravdy fungují.
3. 11. 2013, 14:39
Michal (
gmail com alt64 tuchomerice)
Když si tu čtu reakce na neexistenci Facebookové stránky mé Alma mater, nevím, zda se mám smát či plakat. Paní Pelikánová, pokud jste proti sociálním sítím, pak opravdu nechápu, proč fungujete jako webmaster Gymnázia Kladno, tj. webmaster vzdělávací instituce. To si snad děláte legraci. Je to stejné, jako kdyby profesor matematiky deklaroval, že nebude učit integrály, protože je nemá rád :-)
Co se týká loga, prosím, žádné logo neposílejte, tím spíš v nízkém rozlišení. Čekal bych, že logo bude k dispozici ke stažení na webu.
Ostatním kritikům "sociálních sítí": Je hezké, že nemáte rádi sociální sítě, ale v tom případě nechápu, co děláte na gymnáziu. Pokud něco nemám rád, tak se přece nejdříve musím s danou oblastí seznámit a ať chcete nebo ne, sociální sítě nemůžete ignorovat. V opačném případě vyhoďte ty ďábelské počítače (vždyť je to také zlo pane Malečku :-) a začněte používat papír a tužku.
A následující výrok opravdu myslíte vážně?: "Škola by měla své studenty vychovávat a její absence na FB jde chápat jako výchovný krok." Absence FB spíš působí tak, že škola těžce zaspala dobu a neumí a nechce držet krok ani se svými studenty...Já to tedy chápu jako veřejnou prezentaci "Nedržíme krok s dobou, jděte studovat jinam." Mohlo by mi to být jedno, ale nechci se za svou školu stydět.
27. 10. 2013, 16:10
Palec (
gmail com alt64 malecektomas)
@Gregory: Soukromý a pracovní čas je něco jiného, ačkoliv to tak u pedagogů kdekdo nevnímá.
27. 10. 2013, 15:38
Gregory
Já, nejkrásnější: Asi ano, když spousta pedagogů má na FB i svůj účet a čas tam tráví. Neříkám, že je potřeba, aby taková stránka existovala, jen mě pobavily vaše reakce.
26. 10. 2013, 14:56
Palec (
gmail com alt64 malecektomas)
@Gregory: Nějak mi uteklo, co ti uteklo. :-) Můj přístup k Facebooku myslím dobře ilustruje, že Facebook může být vnímán i velmi záporně. Šetření prostředků na údržbu je snad zřejmé.
25. 10. 2013, 17:18
Já, nejkrásnější
Gregory:
Zkus se zamyslet nad tímto: Myslíš si, že někdo (z pedagogů) má tolik volného času, aby dobrovolně spravoval stránku naší školy na Facebooku? A proč by to dělal, když tyto oficiální stránky školy jsou vedené dobře a vše potřebné ohledně studia je tu bez obtíží k dohledání?
P.S.: Facebook je dobrý sluha, ale zlý pán...
24. 10. 2013, 19:08
Gregory
Tvůj přístup k sociálním sítím je jen a jen tvoje věc a nic špatného na tom nevidím, ale "Na druhou stranu to může být přínosem v tom smyslu, že ušetří prostředky na údržbu takové stránky a nebude propagovat zlo. Škola by měla své studenty vychovávat a její absence na FB jde chápat jako výchovný krok."? prosím? :DD
19. 10. 2013, 11:44
Palec (
gmail com alt64 malecektomas)
@Michal, @Lukáš Hromadník, @Gregory: Osobně mám problém s Facebookem jako firmou. Přijde mi nemorální jeho byznys, tedy je pro mě i stejně nemorální ho jakkoliv podporovat. Stejně tak bych si nekoupil Blesk, Aha! nebo jiný bulvár. Zasahují necitlivě do soukromí lidí. Bulvár jen do soukromí celebrit a velmi veřejně, Facebook do soukromí všech a snaží se, aby si toho nevšimli.
Druhý problém mám s podmínkami použití Facebooku. Třeba se mi nelíbí, že by měl mít bezúplatnou, přenosnou licenci k libovolnému použití libovolného duševního vlastnictví, co mu ode mě projde přes servery. To je dost silný požadavek. Dalších bomb je v nich asi ještě určitě dost, ale už nějakou dobu jsem situaci nesledoval a nechce se mi teď celý ten text znovu procházet, abych je našel.
Třetí problém mám s jeho uživateli. Neumí pracovat se svým soukromím, natož aby respektovali soukromí někoho jiného. Obvykle ani neznají podmínky, s jakými musí pro používání FB souhlasit. Snaží se všechny dostat na Facebook a jen relativně málo z nich respektuje a přijímá, že třeba zrovna já tam být nechci a z jakých důvodů.
Mimochodem, kolikrát jste označili na fotce někoho z neuživatelů, kdo vám k tomu nedal souhlas? Víte, že to je proti podmínkám? §5.9
No, a nakonec Facebook ani nepotřebuju, tak proč bych si u něj zakládal účet? Mám raději reálný sociální kontakt než ten virtuální. Může mě mrzet, že na mě dost lidí zapomíná, když se jim nepřipomínám na sociálních sítích jako jiní, ale naštěstí je kolem mě dost těch, pro které nebýt na sociální síti neznamená být prašivý a udržují se mnou kontakt jinak.
Pro školu může být újmou nemít na sociální síti svou stránku v tom smyslu, že přijde o jeden z propagačních kanálů. Mezi dnešní mládeží očividně velmi populární. Na druhou stranu to může být přínosem v tom smyslu, že ušetří prostředky na údržbu takové stránky a nebude propagovat zlo. Škola by měla své studenty vychovávat a její absence na FB jde chápat jako výchovný krok. Nevyužití jednoho propagačního kanálu neznamená nenapravitelnou újmu. Navíc pokud vím, studenti si mohou vytvořit fanouškovskou stránku sami, pokud budou chtít.
17. 10. 2013, 20:58
Gregory
Tak to je plus jak něco :)