Úvod | Aktuálně | Výuka | Úspěchy | Přijímačky | Fotogalerie | Fórum | Projekty | Různé | English
O škole    Stránky    Ostatní    Sovy    Burza    Kladno    KMD    
Ostatní
Vše, co se netýká předchozích sekcí

Vložit nový příspěvek

Vložit nový příspěvek

              

Zobrazení příspěvků

31. 3. 2008, 13:18
Beruška
2 Palec: A co teprv psaní úkolů o pětiminutovou přestávku :)
31. 3. 2008, 0:10
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
Není zač. Zeměpis bych studovat nešel ani náhodou. Na suplované hodině jsme dostali k vyplnění nějaké pracovní listy k Jihomoravskému kraji. Cítil jsem obrovskou radost, když jsem si vzpomněl aspoň to, že slavná osobnost z Hodonína by mohl být Masaryk, a ještě větší, když mi to Wikipedie na Ivošově notebooku potvrdila. :-)

Jak jsem psal, známky pro mě nejsou moc důležité. Ale dnes jsem se překonal. Na úplně nejposlednější z posledních termínů jsem napsal slohovou práci. Měla být odevzdaná do konce týdne a tudíž jsem dostal poslední možnost v podobě odeslání mailem do nedělní půlnoci. Jenom doufám, že jsem o pár vteřin nepřekročil - jinak bych měl pětku. :-( Takhle brutálně rychle jsem mail ještě neposílal. :-)
29. 3. 2008, 10:04
Věra Scheirichová (seznam cz alt64 verasch)
Chtěla jsem něco přidat coby matka 4 vysokoškálaků, ale Palec toho hodně napsal sám (dík).
Z mých zkušenosti zhruba vyplývá:
dostat se na školy přirodovědného nebo technického typu (dnes už i matfyz) opravdu není problém. I před zrušením přijímaček platilo zhruba, že kdo je nedokázal zmáknout, neměl by stejně na škole šanci.
Humanitní obory (nevím, jak medicína) jsou v přijímacím řízení velká sázka do loterie, v podstatě nejde o to zjistit, co uchazeč umí, ale načapat ho na tom, co neumí. Nelze se divit, při převisu poptávky se nějak ti zájemci prosít musí. Rozhodně nepočítejte s tím, že vám bude stačit látka z gymplu, chce to opravdu hlubší zájem.
A obecně platí, že je určitě úplně špatně přemýšlet o VŠ ve 4. ročníku. Na vašich budoucích úspěších se mocně podílí jak volba seminářů (rozhodování ve 2. ročníku!), tak přístup k jednotlivým předmětům po celou dobu studia (představ si, Palče, že by ses v 2. pololetí čtvrťáku rozhodl jít studovat zeměpis :-( ). Tím přístupem myslím mj. jak si vedete poznámky, jestli se zbavujete učebnic, jak se účastníte soutěží, SOČ, atd. A informace maji cenu zlata, najděte si na webu, co a jak se kde vyučuje, sežeňte si někoho, kdo na škole už je, skvělé je se (obvykle rovněž přes současného vysokoškoláka, ono to nebývá přístupné veřejně) dostat k webovým diskuzím na jednotlivých fakultách / katedrách, tam se - pokuď jsou kvalitní, a to často jsou - dostanete i k neoficiálním informacím. A není taky od věci sehnat někoho, kdo už školu absolvoval a poví vám, jaké sehnal uplatnění.
No, to už snad stačilo.
P.S. Tohle píšu pro ty, kteří to se svým budoucím vzděláváním myslí vážně, ne pro toho, kdo se chce jen někam "zašít" a lacino proplouvat. Asi jsem to měla napsat na začátek. :-)
28. 3. 2008, 22:22
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2František: Prosil bych slušnější vyjadřování. Stejnou informaci jde sdělit i jinak. Ale v zásadě souhlasím.

Já osobně bych chtěl jít na mat-fyz, který zrušil přijímací zkoušky. Nejde ovšem o to, abych se na školu dostal. Důležité je se na škole udržet. Nevím, jestli na to mám, vím, že je to náročná škola. Proto se snažím zabývat se potřebnými předměty a třeba ze zeměpisu mé ambice nemíří o moc výš než na čtyřku. Asi by to paní profesorku Tučkovou mrzelo, ale je to tak. Je pěkné mít samé jedničky, ale neřekl bych, že je to důležité a hlavně použitelné.
U některých předmětů mě hodně mrzí, že se jim nestíhám věnovat. Třeba ČJ. Přestože jsem nikdy moc nečetl, je zajímavé se o literatuře něco dozvědět. Někdy pak dostane chuť si některá vybraná díla přečíst.
Občas mě mrzí, že jsem nešel na nějakou specializovanou školu, ale vždycky dojdu k závěru, že bych sice dostal spoustu informací, ale GK mi dává víc. Škola není jenom o informacích získaných při výuce a známkách, které se neúspěšně snaží vyjadřovat míru jejich vstřebání konkrétním studentem.
Nevím, proč tohle píšu. Nenapadá mě žádný závěr, žádná pointa. Asi mě za to bude dav lynčovat a objeví se tu opět hlášky typu "mat-fyz suxxx", ale měl jsem nějakou potřebu se o své postřehy podělit. Díky za pozornost.
28. 3. 2008, 21:03
Beruška
Já nejsem odbornice na přijímačky na vejšku, ale vzhledem k tomu, že mě to za pár let čeká, trochu se o to zajímám a vím, že dnes už známky nemají takovou hodnotu jako kdysi. A pokud má někdo nedejbože z profilových předmětů špatnou známku, tak mu třeba akorát neodpustí přijímačky a musí si napsat test.
Nicméně musím souhlasit s tím, že známky se zapisují leckdy sporadicky a učivo se nestíhá probrat. A to i když se jedná o předměty s vysokou hodinovou dotací. Někteří učitelé to předem tuší a na začátku roku, když si píšeme plán učiva, říkají:,, Tohle se ale stejně neprobere, to je tady zažitý.´´ Nevím, co je důvodem nefunkčnosti, ale asi by to chtělo změnit systém.
28. 3. 2008, 19:29
František (centrum cz alt64 franta)
2rodic: Vstupu na vejšku? Na to dneska každej se**. Buď te vemou bez přijímaček, bo si očekujou maturitu, bo se podívaj na známyk z předmětů, které budeš nadále studovat na VŠ.
Takže pokud jdeš dělat jazyk, tak je každýmu uplně u pr*** jestli si měl z fyziky za 3 bo za 4.
28. 3. 2008, 19:14
rodic
to Palec: nemyslim, ze by to, ze se dostane do problemu s rodici, byl studentuv nevetsi problem....taky treba potrebuje mit slusne vysledky kvuli nastupu na VS aj.
28. 3. 2008, 16:35
:-D Uibice (seznam cz alt64 holkazvenkova)
2 Palec: Dobře ty!
28. 3. 2008, 14:43
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2rodic: Obvykle se dostane do největších problémů se svými rodiči... O:-) Pokud totiž nepropadne, v podstatě o nic nejde.
28. 3. 2008, 14:38
rodic
to Palec: K vasemu "V některých předmětech je pro mě nedostatek zkoušení spíš výhoda, protože se nemusím soustředit na to, co nechci"....ano to chapu, ale pak pred pololetim nebo v zaveru roku se stava, ze z jedne pisemky ucitel udela dve znamky a pise dve pisemky behem tydne, aby mel aspon nejake znamky. Pokud to zrovna v tomhle tydnu studentovi, rekneme, "nesedne", dostane se do problemu ani nevi jak :-)
27. 3. 2008, 22:32
B-) Yaro
já osobně mám kus papíru, kam si píšu všechny známky, takže tenhle systém vcelku nepotřebuju...ovšem když se tam někdy zajdu podívat, vstávaj mi vlasy na hlavě hrůzou, poněvadž v některých předmětech se mi pravidelně stává, že tam najdu o tři pětky víc a v některých zase pětky za domácí úkoly mají dvakrát větší váhu než velké písemné zkoušení...proto jestli se některý profesor či profesorka řídí svými elektronickými poznámkami, nemůže to nikdy dopadnout dobře...a nemyslete si, že slovo flákače, který tady žongluje s pětkama má menší váhu než slovo premianta...tady jde o princip - je sice možný, že jsem na propadnutí, ale z toho důvodu mi nemusí profesoři dávat víc pětek než si zasloužím...ono se to pak hůř dohání...
27. 3. 2008, 20:47
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2Bára: Takže konkrétně. Z biologie a chemie mám zatím 4 z 9 známek. U všech devíti je váha 1. Známky jsou z dost rozdílných typů zkoušení a prací. Ze zeměpisu a francouzského jazyka mám zatím po jedné známce, váha 8 v obou případech. Pokud si dobře vzpomínám, zůstává mi v těchto předmětech váha 8 u všech známek za celé pololetí. U FRJ určitě, u ZEM si nejsem jistý. Anglický jazyk má u sebe dvě známky a obě mají taktéž váhu 8. V tomto případě jsem si naprosto jistý, že se jiná neobjeví.
Ve výsledku tedy tito profesoři nerozlišují váhu známky: Nedvědová (BIO + CHEM), Tučková (ZEM), Hrazdirová (FRJ) a Kolářová (ANJ). Váhu naopak rozlišují profesorky Sojková (MAT) a Hanušová (FYZ). Z ostatních předmětů jsem za toto pololetí nebyl klasifikován nebo nejsou známky na internetu dostupné.
Skóre je jasné. Pět ze sedmi předmětů nepoužívá váhu známky.

2rodic: Je to profesor od profesora. Existuje pár těch, kteří zkouší během celého pololetí. V některých předmětech je pro mě nedostatek zkoušení spíš výhoda, protože se nemusím soustředit na to, co nechci. Je pravda, že pro někoho to zase může znamenat nedostatečnou motivaci k práci v oboru, kterému by se třeba chtěl dále věnovat.

Mám ale i vysvětlení, proč se nevede rozložit zkoušení do celého roku plynule. Výklad je naplánovaný prostě tak hustě, že je profesorovi jasné, že toho musí vyložit co nejvíc. Spousta profesorů se přitom stará i o organizaci různých školních a částečně školních akcí, takže chybí a výklad se ještě zdržuje. Do toho se nacpou studentům akce jako lyžařské, eko- a sportovní kurzy. Maturity. Různé soutěže jsou jenom dalším zdržením. Ve výsledku je tedy tempo výkladu vražedné tak jako u mužů z Kobry 11.
Dokonalým příkladem se mi zdá prof. Hrazdirová. Kdo jí má na FRJ, ví.
V dějepise se to běžně řešilo přesouváním látky z ročníku do ročníku a v důsledku toho se pak nikdy člověk nedozvěděl skoro nic z moderních dějin, protože na ně prostě nezbyl čas. To se prý letos změnilo jakousi dohodou dějepisářů o změně struktury výkladu. Mělo by se vykládat méně faktů a víc obecných souvislostí - alespoň v podání prof. Kocálové se to podle mého názoru daří.
V biologii se občas nějaká látka vypouští. V současné době se dělají takové věci, jako že třídu hmyz vůbec nebudeme probírat ve výkladových hodinách, ale pouze v hodinách vyhrazených pro laboratorní cvičení. Na druhou stranu zkoušení se stíhá během celého roku.
V matematice a fyzice není se známkami problém a zkoušení je hodně. Co se nestihne v hodině, to si každý musí doplnit samostudiem. Přístup drsnější, ale celkem funkční. I když stejně se všechno zopakuje...
27. 3. 2008, 18:39
B-) Bára
Naši ho taky nemaj a ani se nijak nesháněj... stejně co by s tim oni dělali, myslím, že mnohem víc to využíváme my studenti!
A musím souhlasit s Beruškou, taky jsem od učitelů už dostkrát slyšela "Vždyť to máte na internetu, to se nemůžete podívat?"
a to Palec: zase si nejchtřejší viď... třeba u nás většina učitelů váhu známky nastavuje...ale když ty myslíš že nee ;)
27. 3. 2008, 18:04
:-D rodic
znamky stejne porad zapisuje jen nekdo. Ale copak zapisovani, to uz jsme se prestal rozcilovat, ze tam znamky nejsou zapsany. Horsi mi pripada to, ze porad probiha klasifikace tak, ze - a ted to prezenu pro nazornost - se za cely pulrok objevi jedna znamka a pak se vsechno dohani 14 dnu pred kvalifikaci. Cely tyden se pisou pisemky a zkousi se do umoru.Tomu nerozumi, vzdyt to je jak pro studenty, tak pro profesory nesmyslne, nebo ne?
27. 3. 2008, 17:04
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2František: Rodiče dostávali hesla na třídních schůzkách.
27. 3. 2008, 16:50
František (centrum cz alt64 franta)
LOL. Vy ste vůbec dávali svym rodičum heslo? Já si ho nechal pro sebe:D:D:D
26. 3. 2008, 23:04
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2hmm: Tipoval bych, že minimálně polovina profesorů netuší, že nějaká váha u známky jde nastavit... :-) Soudě podle toho, že v dost předmětech mají všechny známky za celý rok stejnou váhu (pravděpodobně náhodně zvolené číslo, které někdy někdo někam omylem klepnul).

2Věra Scheirichová: Já třeba mám ponětí na úrovni "z tohohle propadám" a "tohle mi aspoň nějak jde". Ten systém pro rodiče používám ke zjištění aktuálního rozvrhu, protože je mnohem přehlednější než často hloupě rozepsané suplování.
A mimochodem - heslo jsem od rodičů dostal regulérním keyloggerem... O:-) Lépe řečeno mírnou úpravou Firefoxu. Původně jsem chtěl udělat phishingovou stránku na lokální síti, ale zjistil jsem, že tohle je jednodušší. :-) No, když se matka po měsíci dozvěděla, že to heslo mám, ani jí to nevadilo. Nechápu, proč mi ho dřív nedala.
26. 3. 2008, 22:48
B-) hmm
No a další otázka je proč ten systém nevyužít, když už ho máme...? Vesměs své známky vím, ale kdo si pamatuje každou známku, co dostal nehledě na to, že se i rád dozvím, jakou má známka pro profesora hodnotu.
26. 3. 2008, 21:11
Beruška
2 Věra Scheirichová: Bohužel poslední dobou zjišťuji, že někteří profesoři nechtějí studentům prospěch sdělit a tvrdí:,, Máte to na internetu.´´ Což je sice fajn, ale přístupové heslo mají jen rodiče, notabene ne každý má čtyřiadvacetihodinový přístup k internetu.
26. 3. 2008, 20:54
Věra Scheirichová (seznam cz alt64 verasch)
Jo a lituju, zas mi nějak nedošlo, že to sem jde i diakritikou.

Alpiq
generální partner školy

Sambar sport
sponzor školy

© Gymnázium Kladno 2004-2024
Kontakty    Partneři    Webmasteři    Novinky    Vyhledávání (pre-alfa)